torsdag 13 augusti 2009

Härligaste träningsgänget i världen!


Ibland undrar man hur lyckligt lottad man kan få vara, jag trivs så jädra bra med mina träningskamrater så det är galet! Vilket härligt gäng!

Från ena hållet kommer helt plötsligt kommenderingar från Kicki när jag och Samson kör fria följet, spontant så visste hon vad jag behövde (jag började kommendera mig själv). Pepp och beröm avlöste varandra och givetvis lite konstruktiv kritik som jag blir så glad av, tänk att mina vänner bryr sig så mkt om mig och min hund!!? :-)

Jag körde rutan och konen för fullt och då kom mor och snodde konerna och satte upp en skitrolig övning. Konerna stod i en trekant och nu sa hon till mig att "lär din hund vänster"... jaha sa jag...
Jag skickade honom till konen rakt fram och satte in kommandot "frammåt" och kan travade om än något osäkert fram till den närmaste konen... Sen kom det roliga! Jag kommendrade igen "Konen, vänster" han tittade på mig och tittade på de andra två konerna som stod snett framför honom åt både höger och vänster. När han tittade på vänster så kom första lilla berömmet "Räääätt", förvånat tittade han på mig och undrade nog i sitt still sinne om kärringen fått en smärre hjärnblödning.
När han tittade igen så berömde jag igen och han tog därmed ett litet steg, det tog inte många sekunder först han faktiskt travade ut till den vänstra konen! :-)

Hur kul som helst! SÅ nu är det bara att fila på sådana roliga detaljer, tills den där hältan lägger sig... om den gör det...
Fick en ny tid hos ortopeden nästa vecka! Yesssss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar