torsdag 18 augusti 2011

Sjuklingen tempoväxlar!

Låt domarna falla över oss nu, här kommer vårt IPO-tempo och än så länge känns det helt ok.
Visst blir detaljerna som vi annars har i lydnads-tempot lidande för tillfället men jag tänker att jag ska ta itu med det när han skolats in i detta tempo. Men början vid starter och sedan rikta om fokus mot hans positionssökande.
Är nöjd överlag idag utöver att han har ont i halsen tydligen, har haft det på känn att det har varit på gång men så sent som i morse så var han inte röd i halsen... Men igår kväll så luktade han illa i munnen men jag varken såg eller kände ngt.
När skyddet drog igång så var han en riktig slempelle och betedde sig konstigt tyckte jag, det var bara avbryta och gräva i halsen. Mycket riktigt så var han mer åt rädisehållet än persika så det blev en bettvinst och till bilen. Imorgon blir det Bisolovon och att ha koll på honom så han inte blir sämre. Men han har inte feber iaf så det är nog bara lite vanligt klassiskt halsont.

Superkul var att Uffe och Micke kom och hälsade på på klubben, skönt för Benson att kunna köra Utter och jag fick med mig ett par tankar som jag absolut ska ha med i beräkningarna framöver. :) Godingar!




Kika gärna och kommentera, tänk IPO och inte lydnadsklass! :)
Gillar hur han under vissa delar trampar under sig, vilket även syns i helomvändningen som visserligen är slarvig men som funkar bra och han har fin kontakt, upplever att han blir lite självbelönande av tempohöjningen eftersom jag inte behöver säga ngt utan bara kan gå på. Sättandet ser sjukt snyggt ut men han har en liten teknikmiss som vi ska kika på separat och ställandet är det läge att säga ifrån på. Det där är lite nonchalant eftersom han VET vad som ska komma och då agerar lite själv...
Min tanke med ett eget tempo är att han i IPO inte behöver koncentrera sig och då blir han nonchalant och tappar fokus, i lydnadsklasserna händer det så mycket så då kan han inte släppa fokus. Men IPO-programmet är vansinnigt enkelt -Inte så mycket pill och detaljer, alla moment i IPO avhandlas i dumrutan kan man säga- och det leder till att han under dessa 50 steg hinner fundera på samtliga världsproblem och nästa veckas träning...
IPO:ts "stora" projekt ligger i tre apporteringar på raken om man frågar mig, men de är inte med här :)

Var beredd på att min kompanjon Sanna aka Kråkan gormar lite under filmen och det kan komma lite som en chock :)

Så frågan lyder: Ska jag HA ett IPO-tempo eller inte?


KRÅNGLAR FILMEN?
KLICKA PÅ YOUTUBE-KNAPPEN SÅ KOMMER NI TILL DEN PÅ YOUTUBE ISTÄLLET.

3 kommentarer:

  1. tycker absolut att du ska ha två tempon, framför allt när du har en hund som är så duktig på att sortera och tänka själv :)

    ser riktigt fint ut på de bitar du jobbar på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Eh jag svarar att det ser tjusigt ut! Gillar att han trippar vid långsam..så sött!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Matilda och Jenny! Ja han är en liten sötnos mitt hjärtas gullebrand ;)

    SvaraRadera