måndag 2 maj 2011

4 timmars träning och en och annan kallsup...

Satt och googlade i bloggen och insåg att det delikata problemet jag har idag i spåret är EXAKT samma som för ett år sen...
Min hund anser att har ett spår legat över 45 minuter så är det FÖR enkelt, så då tänker han inte anstränga sig eller ens verka engagerad. Han lullar på i sin egen takt och tänker nog på allt annat än just spåret... Åter igen så kan man inte klaga på tekniken eller påvisningarna av alla apporter...
Så då är det bara att dra upp spårkonditionen som satan och ta det där utvecklingssamtalet igen, så är vi på banan igen ;)

Sen spenderade vi två timmar på lydnadsplan, ibland så slog jag mig ner mitt på plan och funderade på det vi höll på med. Då kom Lilleman travandes och la sig intill och tittade på mig. Om folk träffade mig när jag tränar hund själv så hade de antagligen trott att jag rymt från en närliggande psykakut. Jag diskuterar långe och väl och Samson bara lyssnar, sen så är det 'upp och hoppa' och så kör vi vidare. :)
Sen blev det en sväng till Simskolan för hans del, det är ju samma kamp varje gång innan han kommer i vattnet. Det skriks i högan sky och jag får inte röra vattnet, rör jag vattnet så börjar han tokskälla, tyst blir det först när han fått hoppa i poolen och ligger där och paddlar på och njuter av livet. Toppkondis har han nu oxå, pulsen steg inte många slag när vi körde på motstånd och efter 30 minuter så kom han motvilligt upp ur poolen.
Vidare mot DTBK och mera lydnad, superladdad men lite frusen var han. Framåtsändadet går kanon, han tar mitt DK när vi står i US och sen så kutar han som en vettvilling, men det går inte fort... :D
Nu sitter jag här i soffan och har ett mentalt krig med Samson, den lilla piggelinen vill inte slå sig till ro...
Imorgon blir det spår och sen så får han stå till helgen, räknar med att han klättrar på väggarna innan torsdag... ;)

Med tanke på allt som händer på hemmafronten nu så är det läge för lite skratt, älskar Benér! Det ligger helt i linje med min sarkasm ;)

1 kommentar:

  1. Det är både bra och nyttigt att prata av sig, med en förstående och samarbetsvillig hund :)Undrar lite över det här med simning..Hur fungerar det med kloret, är det samma klorhalt,ph mm, som till oss människor..?? Duschkrav efteråt,eller..?? Finns det något speciellt att tänka på,innan Wilda kastas i poolen här hemma..?? :)Älskar också Betnér.. /Marie och Wilda

    SvaraRadera