tisdag 10 maj 2011

EGOBOOST! Tack snäll, fina och underbara för era kommentarer!

Det var så många fina kommentarer och jag blir så otroligt glad av alla grattis och lyckoönskningar, men det var en som verkligen tog sig tid att skriva en lång kommentar och den värmde otroligt mycket, tack Lotta för din fina kommentar och för att du verkligen tagit dig tid att "lära känna" mig på bloggen. Jag tror jag vet vem du är, vi sågs på Stora Sthlm, eller snarare jag kom springandes för att gratulera till din 2:a och framförallt det jobb du lagt ner. Kan det stämma?
Hur som helst så har du verkligen rätt i hur jag ser på schäfer, det blir vad man gör det till och sen finns det alltid olika individer på alla fronter. Det blir lite tokigt när alla hävdar att de har riktiga schäfrar när den ena bara ställer ut sin och nästa har en grå som de knappt kan hantera utan tillhyggen. Krasst men ganska sant. Men snart kommer folk få upp ögonen för vad vi åstadkommer med aveln i Sverige, några måste bara gå i täten och få tyst på de som skriker högst. Om inte annat så vill jag nog att Quarre och hans syskon får en egen genre som kallas vallschäfer ;) Tack igen för dina fina ord! Jag lever på det ett tag! <3
Radera
Anonym Anonym sa...

Hej!

Jag har hittat din blogg och kan inte säga annat än att jag är fast och väntar med spänning på nya blogginlägg!:)
Det har verkligen slagit mig hur cool du verkar vara i allt, du ser att du har en schäfer, en SCHÄFER och inget annat. Du ställer dig över alla som delar upp det hela och som jag förstått så anser du att det hänger på föraren mer än på hunden. Ni har en "vallschäfer" hemma oxå förstår jag, skulle det bli en tredje inriktning? ;) Skämt och sido så slussas det ut minst lika många "dåliga" bruksschäfrar som aldrig syns på en tävling/träning som det slussas ut utställningsvarianter.
Så om alla hade samma känsla och framförallt ödmjukhet i kroppen som du så skulle vi nog se fler av båda i arbete. Men du är tyvärr ganska ensam och jag hoppas att du står på dig i alla lägen! Det inspirerar verkligen och när du skrev att Samson inte är en topphund från din uppfödare så blir man ju fundersam, hur många stjärnor finns det egentligen av hans "sort" som man missar?

Det är hysteriskt roligt iaf att du går ut på din första BSL 3 och lägger ribban så högt som du gör, fan du är ju nästan på samma poäng som SSM-vinnaren, på din FÖRSTA 3:a! Galet! Med nerver och trots värmebölja!

Jag hoppas att alla med "rätt" schäfer håller snattran för all framtid, de är ju redan omsprugna på både resultat sidan och framförallt i underbar energi!

Din hund må vara en ambassadör för schäfer, men DU är en ambassadör för hur en hundförare ska vara!

All lycka och jag kan utan tvekan säga att du är den mest inspirerande människan jag stött på eller läst om någonsin!:)
Låt ingen eller inget skitsnack komma åt dig, det är förevigt bara sprunget ur avundsjuka.

När du kom framtill mig, en för dig främmande människa, när jag hade ställt min hund BARA för att be att få krama om mig och gratulera till ett så fint jobb med min hund, DET gör ingen idag. Jag ville bara grina (som jag oxå gjorde) och krama om dig en gång till. Fy vilken varm tjej!

Alla som har dig i sin närhet är så lyckliga! :)
De som har sumpat möjligheten att lära känna dig pga skitsnack är kompletta idioter!

En stor kram från Lotta och hennes odågor! :)

8 maj 2011 08:26

Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar