tisdag 24 maj 2011

Min kompanjon och partner in crime, Kråkan.

Trist med en vinterbild, men det är mina grabbar och just nu längtar jag till jul :)

Inte ett ljud från Afghanistan, fick ett mess igår om att de satt och väntade på att bli upplockade av ett Herkulesplan i Turkiet. Det är inte så man skrattar ihjäl sig men en dag är avklarad som sagt.

Imorgon så är det ÄNTLIGEN dags för träning, Samson har haft vila efter helgens bravader och nu är det läge att ta tag i det hela. Ringde Lena efter lägret och berättade om alla bravader och sen så blev det till att ringa Jonte och boka in lite träning. Ska ner och hälsa på dem vid husvagnen så får det bli lite hundträning, Jonte är grym på att se mina och Samsons brister och kommer alltid med så satans grymma tips. Alla våra 10:or på fjärren kan jag tacka honom för :) Sen en massa annat oxå, men det känns ju lite kasst att rabbla upp typ allt som min hund kan ;)
Här hittar ni hans hemsida, den är inte uppdaterad på typ två år... Men iaf :)

Imorgon så ska vi fokusera på positioner, spännande... inte egentligen... MEN det måste likväl göras! Det gäller att jag taggar till annars kan jag lika gärna skita i det, han är en härmapa utan dess like och tycker alltid som jag... Så ser ni två bittra filurer på plan på DTBK imorgon så är det bara jag som misslyckats ;)
Dock hoppas Samson på ett skyddspass imorgon, det är på tiden att han får tömma ur sig lite. Har märkt på honom att det skulle behöva komma ut lite frustration. Efter två tappra försök att övertala mig i helgen om att han visst skulle få smaka på två Border Collies så bygger han lätt på sig och snart måste det få pysa lite om honom. Promenaderna nu är som ett skämt när vi möter andra hundar, han är som en stålfjäder och blänger på allt vi möter. Visst uppför han sig men han är tydlig med att visa vad han tycker med blickar och tunga andetag.

Kul att så många hört av sig om träningsläger, kan bli kanon! Jag slängde iväg ett mail till den ena instruktören och nu väntar jag på direktiv från båda. Hoppas att snart kunna komma med mer fakta och så ska jag prata ihop mig med min kompanjon och partner in crime, Kråkan.

Neh nu blir det soffan och lite TV innan natten är ett faktum :)

1 kommentar:

  1. Usch å fy att ha Jonas där borta av alla ställen, men tur att du har de andra killarna att lägga krut på under tiden. Förstår om du längar till julen, vilket jag inte gör :-O

    Ge killen ett skyddspass så han kan bete sig normalt :-)

    Synd att vi inte hann snacka mer förra veckan, hoppas det gick bra för din träningskompis??

    Kram Veronica & Hobbe

    SvaraRadera