tisdag 1 mars 2011

Spännande. Living on the edge så att säga.


Idag är en sån där lyckans dag, det bara är så och bara jag vet varför.

Plugg och fika med trevlig sällskap inledde större delen av dagen :)

Sen la jag 1 ½ timme på lydnad med Samson, det är helt ofattbart att han kan hålla fokus hela vägen. Det har verkligen gett resultat med uthållighetsträningen och det är guld värt när man ska lära in detaljer och minnesbilder. Man kan tro att det skulle ge avkall på fart och glädje, men inte min prins. Han älskar att få göra mig till viljes och just nu är vi inne i ett glädjestim som gör att jag kan applicera så mycket energi i alla moment att han håller lågan uppe.
Men fart är ju sekundärt i det här fallet, för min del så får han gärna skritta ut till rutan! Det gör mig ingenting i det här skedet. Ni vet ju alla varför jag tänker så :)

Tog tjuren vid hornen och gjorde vittringen idag [med mer än två pinnar och enligt elitens regler], full fart ut och in med ALLA pinnar i truten och full spätta tillbaka med kalaset.
Där står man och undrar hur fan man tänkte när man anmälde till tävling. Spännande. Living on the edge så att säga.
Promenad i ljus/mörker i tung snö och så gjorde vi en kvart till med bara rutan. Kalas kalas. Man måste tydligen testa en vänsterruta oxå. Mycket detaljer nu. Fjärren såg kanon ut, inte en centimeters förflyttning på 10 meters dirigeringsavstånd. :)

Lottie har lagt ut flera av Samson's filmer, poppa popcorn och kolla in deras BLOGG om ni vill ha en filmkväll med bara Samson ;)

1 kommentar:

  1. Han tänkte väl att matte ville ha många pinnar i stället för en, spela roll. ni kommer klara er glanat. När är startdag?

    SvaraRadera