söndag 20 mars 2011

Samson rapporterar från sin första elittävling!


Redan när jag hoppade ur mitt vrålåk [Pansarvolvon] så insåg jag att Vällingby BK har en tradition av att jäklas med mina kronjuveler. Is, geggamojja och små sketna grässtrån så långt ögat kunde nå. Alla som känner mig vet att jag inte föredrar att sätta ner mina boys i detta...
Matte var nervös och det var tydligen en plan att vi skulle testa gruppmomenten [platsen och jag har ju inte kommit överens så bra sen den där Collien tog sig ett par mumsbitar av mig...] och sen ta tävlingen som en träning. Pyttsan sa jag och ställde in mig på pallplats! [Hade jag dock vetat då HUR kallt det skulle vara att doppa boysen i 2-gradigt vatten så hade jag startat bilen och kört hem själv]

Här kommer momenten och även hur matte valde att sabba dem!

Sittande i grupp 0
Jag satt, sen ville jag erbjuda mina tjänster till en stackare som ramlade [gentelman som man är] ett steg senare insåg jag att jag antagligen skulle få smaka bly av Stalin om jag lämnade platsen och blev helt sonika ståendei 1 ½ minut. Snacka om statisk träning. Men Stalin kom ut från gömslet och peppade mitt beslut genom att säga "stanna", så jag höll min postion och likt en staty fullföljde jag momentet.

Platsliggning 10
Varför folk suckade "Naaaaw" när mitt stridskommando från Stalin ljöd som ett flyglarm i skallen på en, "Go'natt" fattar jag inte! Jävla dålig stil att dalta med mig, de borde sett att jag minsann är livsfarlig att hantera och därför har vi häftiga kommandon, combat som fan. [Det har inte med att vi lärde om mig sen påhoppet, lyssna inte på tanten]. Störningen fixade jag utan problem. Men Zaccos matte ramlade ganska illa när mattarna lämnade oss. Vi låg alla på helspänn men hon klarade sig med lite skrapsår så vi bestämde att vi alla skulle ligga kvar.

Fritt följ 8,5
Jag trampade på som fan, men matte halkade och hade sig så jag insåg ju att jag lika gärna kunde slappna av och vänta på att hon drog på ändan så vi kunde åka hem [Husse nämnde ngt om skydd imorse...] men så blev det inte. Matte grymtade om min lathet och mumlade om ett snett sättande och ett långsamt [kanske 2.. men mina boys var i fara!]

Dumruta 5
Matte tog en sup och halkade runt och försökte genskjuta i hörnen, grymt missförstånd och jag missade ett skifte och tappade positionen innan läggandet. Inte mitt fel! Höll på att snubbla på den i marken fastspikade konen! Men jag stod som en staty! Sen var det det där med att sätta ner boysen igen... Sista halten blev lidande... Man får ta det nääääääätt med dem allstå...

Inkallning 6
Matte fick för sig att säga "stå" och inte "stanna" så jag kortade galoppen och stannade förvånat. Ingen tvärnit idag inte. Sen var det det där med att doppa boysen vid läggandet, jag åtlydde snabbt... men innan boysen kom i backen så var det nästan tid att springa igen.

Rutan 5
Klockrent konan, sen fegade matte och mer eller mindre mumlade "rutan" så jag travade ut [tydligen var hon nöjd med detta eftersom det var halt och det grus som lades ut i rutan inte skulle stoppa min vikt. Is she saying that I'm fat!!?]. Dock så skulle hon ju gnälla här och när jag kom in i rutan så höll hon käft [inget "stanna" kom] vilket betyder att jag måste söka i rutan. Sen kom ett ligg och momentet var räddat!

Apportering 0
Här gick det kanon! Utöver att jag inte för mitt liv kunde se apporten! Kom ut till konan och sen skickades jag till vänster, men väl ute till vänster så blev jag ståendes och spanade efter den där satans apporten. Men den fanns inte att sikta, jag kikade bort mot mittenapporten och sen på matte, men hon stod som ett frågetecken. Jag kikade ut mot vänster för att se om jag inte kunde få syn på den och matte kikade hon oxå. Men eftersom ingen av oss såg den så är det ju som en blind som leder en blind. Matte kallade in mig "hit" och jag gjorde ett snyggt avslut men utan apport. Vi var många som inte hittade vänster, typ alla. Ah well! Ett brutet moment har ingen dött av!

Apportering metalll/hopp 6
Fick tjafs med hörseln och när kommandot kom så resta jag mig och satte mig igen och sen reste jag mig igen. Fattar ni? Sen var det det där med avslut... Mina boys började bli less nu asså...

Vittringsapportering 8
Till mattes lycka kan tilläggas. Vi har ju kört tre vittringar totalt sen augusti. Gjorde ett omtag och travade in. Man ska tydligen galoppera.

Fjärrdirigering 8,5
Från stå till sitt så gick det snabbt om man bortser från de sista centimetrarna... Vilket gjorde att jag lixom "föll" bakåt och flyttade ngt.

Sen var det över och jag blev bjuden på gottinamnam av Uffe, domaren tackade ja till att köpa mig för 5 kronor. Hoppas han hämtar mig snart.

Vi var 5 av 12 som slutförde tävlingen, bara det borde vara en eloge till mina boys! Sen är det ju på dagen en månad sen ni såg mig köra min första elitruta och sittande i grupp har vi ju inte tränat på.
Men min matte har en sån där slapp inställning till tävling och hon behöver typ 3 på sig för att släppa nerver helt och så. Så snart kommer det rulla på tror jag. Hennes tabbar blir färre och underlaget bättre anpassat för mina boys. Tyvärr så kommer ju värmen nu... Men jag ska snagga mig så det blir nog inga problem!

Men en tredje placering på sin första elittävling är ju inget att skämmas för!
Framförallt inte när man presterar som eller bättre än de deltagande SM-ekipagen en geggig dag som denna :)

4 kommentarer:

  1. Ni var grymma!

    Nospussar från din Sessa <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till 3:e platsen, inte dåligt med tanke på hur underlaget är.

    /Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  3. Tackar tjejer och Hobbe!
    Äh man vill ju inte skryta men det var tre SM ekipage där som samlade poäng och jag hamnade före dem på resultatlistan :)

    Nästa gång får boysen ha galonskydd...

    Puss Samson

    SvaraRadera
  4. "Man ska tydligen galoppera." Jag veet. Helt sjukt. Och orimligt. /Ultra

    SvaraRadera