onsdag 16 mars 2011

Varför är man halvnaken?

Jeanette?

Min fråga till mig själv är egentligen grundad på ett fenomen som jag inte riktigt fått grepp om, halvnakenfenomenet kallas det.
Varför ligger det kläder i vardagsrummet? Så lyder frågan. Man kan i ett sådant här läge anse att det kanske är ett behagligt problem, kopplat till vissa aktiviteter som är av den trivsamma arten.
Men ICKE! Så varför måste jag spontant klä av mig i vardagsrummet? Även om vi lever i ett pensionärshus [24 grader inomhus trots fönster öppna och elementen avstängda] så kvarstår frågan. Det är som ett mysterium.

Nu till det roligaste för dagen och som jag beundrar så förbannat mycket!
Såg en deltagarlista på eliten som vi anmält framöver, mina vänner... jag kan med ett sting av stolthet utan att ens känna eller veta någonting om vederbörande säga... Doggmas Xpository Mr Xet skall starta i eliten! Det rör sig inte om vilken ras som helst! Utan det är minsann en bullmastiff!!
Hatten av och ett "vad var det jag sa" till alla som skaffar en ras som de tycker är sällskapshundar [pyttsan], detta ska bli en fröjd att se! Lite som hon som föder upp Sankt Bernard som tävlade sin koloss på Bro-Håbo och slutligen Tokiga/Envisa Matilda med sina Landseer...
Tänk om alla hundar av den här typen fick göra så här mycket? Då kanske man skulle slippa läsa på vovve.net om kolosser som släpar sina ägare, trots att de gått slyngelkurs med sin numera 85 kilo tunga hund...

Älskar när man får chansen att bevittna udda raser och så inspirerande förare! Fy vad kul det ska bli! Hoppas att den slår oss alla i eliten och kammar hem typ 318 poäng! :)

1 kommentar:

  1. Får man fråga var och när denna bullmastiff ska tävla?(eller när är det du ska tävla:D) Skulle vara kul att se, är så impad av de som kör udda raser.

    / Veronica & Hobbe

    SvaraRadera