lördag 23 januari 2010

Två träningssugna fågelholkar!


Ska bli så gött att träna i ridhus imorrn, det var ett tag sen man tränade på optimalt underlag så imorgon blir det apportering på schemat! Metallen ska även packas ner!
Sist han apporterade var på sista tävlingen -när nu den var...hmmm-, om man inte vill räkna mina tappra försök med två av mammas apporter... som gick sönder... i minst två delar... -skyller på dålig kastarm!-
Den ena med vikter kunde dock lagas på plats, men jag måste nog beställa en ny gällande den andra som bara sprack dagen därpå. Samson och jag stod som två skelögda fågelholkar och glodde 12 meter framför oss på de två delarna som låg i 45 graders vinkel från varandra.
Samson tittade upp på mig och såg ut som han mer eller mindre undrade:
"HUR ända in i helskotta tänkte du nu då!?"
Efter det så la vi apporteringen på hyllan och jag bara aaaanaaar vilka utvecklingssamtal som kommer att äga rum imorgon, han är envis som synden den lilla saten.

Hoppas på att kunna film lite och fixa en liten rulle på min pälslösa grabb, bara Fk Persson fixar datorn... :-)

Dags att krama kudden!

Godnatt kamrater!

Ps. Ett enormt grattis till Matilda och Maya som tog sitt LP1 idag! Oslagbar känsla! Längtar tills det är dags att börja jaga LP3 för vår del... Lydnaden är så skoj! Trixigt men roligt! Ds.

2 kommentarer:

  1. Uppfödaren ser fram emot filmen,det var ju ett tag sedan men jobba jobba jobba jag det gör ni ju!!Lottie och peter

    SvaraRadera
  2. Nu har jag bestämt startdatum för trean. 10 april ska vi gå ut och testa :)

    SvaraRadera