tisdag 12 januari 2010

Helgen avklarad och veckan rullar på!

Lördag
Naturhistoriska - Cosmonova och filmen Sea Monsters - Lunch i stan och shopping- Grillat med Mamma och Benson-
Söndag
Lunch med pappa och Barbro - Riverdance på Anexet/Globen - Middag på La Cucaracha -gottgottigottgott- -Arlanda

Som avslut på helgen var Pia och Kristers plan försenat men de var tvungna att checka in ordinarie tid... -typiskt!-
Gårdagens träning var verkligen på topp, trots sin trötta matte -Hade slavat på gymmet tillsammans med Malin innan träningen...- så skötte Samson sig brilliant. Jonte pratade inlärning kring vittringsapportering med mig och jag fick en chans att träna tillsammans med honom. Men som vanligt efter våra träningar så ekar "Hur svårt kan det vá!?" i bakhuvudet, det ska bli skoj att få träna in vittringen ordentligt. Samson löste det på nolltid och fattade att han skulle slå på näsan och haffa "min" pinne, så nu ska jag träna på att få in rätt känsla i honom så det går fortare in med pinnen. -skrattretande lätt när man har så kluriga människor kring sig-
Sen kom skyddet och tack vare Benson som insåg att jag var lika slut i huvudet som självaste kroppen så blev det kanon! Jag blev mållös och bara tittade på min underbara hund som är så förbannat bra -skiter i jantelagen!- och så lättlärd att man blir mörkrädd!
Visst hade inte jag haft det stöd och de figuranter som jag har så hade det kunnat gå käpprätt år sydliga breddgrader, men nu har jag den absolut bästa träningsgruppen någonsin!
Benson och Jonas är en kombination som enligt mig är oslagbar och det med alla härliga människor i gruppen gör att jag verkligen längtar efter vad det här året kommer att innebära! -pirrigt!-

Ujuj nu måste jag hoppa in i duschen efter ett bra intervallpass och lite mage med den nya gymfantasten Moss -smärta...-
04.10 är det dags att slå upp de blå och rulla ur sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar