torsdag 21 januari 2010

Nu är det klart!

Fram och tillbaka, beslut som ska fattas och ekonomi som ska gå ihop. ett hundköp innebär många beslut och det är inte lätt att lägga band på sig när man ska skaffa sin första hund. Den raggiga lilla hårbollen som satt utanför ICA är ett alternativ att sno, bara man får en hund! Nu!
Men nu är det klart! Spänningen är oooooliiiidligt -som Harrysson hade sagt!- och vi hoppas att det tittar ut en liten kille när Beathalandet Puma bestämmer sig för att bli mamma.
Jag som har träffat Macho -som jag själv hade tagit utan att blinka om någon frågat om jag ville ha honom- och Puma -En bestämd dam med temprament- eftersom jag tränat i de småländska skogarna anar en häftig kombiantion, så idag när Malin meddelade att hon bestämt sig så slängde jag mig på luren efter Peter och la in en beställning på en liten kille.
Då blev det konstaterat även från uppfödaren att det kan bli riktigt roliga hundar!
Malin flyger omking på små moln och ser lite konstig ut mest hela tiden, "nu är det verklighet" mummlar hon och jag kan inte låta bli att skratta åt henne.
Tänk när jag väntade på min prins och Peter och Lottie bad mig vänta och kika på Samson -som bara såg ut som ett marsvin- innan jag kidnappade den andra killen som var påtänkt. -Rohan...-
Mycket riktigt så har jag ju fått mina drömmars hund och det var värt all tid i världen, det fanns en mening med all otur med hundar innan. -sant och sorgligt-
Dags att fika!

3 kommentarer:

  1. Oj va kul!! Det är en häftig kombination det!! Puma och Macho, det lär bli något speciellt..
    Har ju Pho här, bror med Puma. Också en helt fantastisk hund att arbeta med, otroligt positiv och alert..JÄMT!

    SvaraRadera
  2. Hihi det lär bli fullt ös med andra ord på våra träningar med alla busfrön ;-)

    SvaraRadera