fredag 1 januari 2010

2010 är här!

Nu jädrar är det allvar, allt om mål och sånt som jag tjatat om, nu är året då det ska ske här! -aaaahhh-
Idag så inledde jag med ett spår och jag har ju funderat lite på vad som egentligen händer i min hund när vi spårar och vad jag vill med det, sagt och gjort!
Igår la Jonas spår åt oss och idag var det matte igen, men efter gårdagens spår med det nya upplägget så gick det kanonkula idag! Han spårar som en GUD och jag bara traskar efter på 10 meters avstånd... det är så härligt att bara njuta av att titta på sin hund och se hur fint han jobbar, vips så lägger han sig ner och där har vi ett stycke föremål:-)
Tanken är följande: vittringsförändring=förväntan på belöning---> högre energi= snabbare "driftväxling"
Resultat så här långt: AWSOME!
Idag började vi med framåtsändandet, det var en upplevelse kan jag ju meddela!
Fjärren fungerar jävligt bra på kort avstånd nu och jag vädrar lkl 3... Dock får IPO:t gå lite före...
Har avnjutit en underbar middag och nu ska jag krypa upp i min älsklings famn, bli kliad på ryggen och titta på tv... -läs somna i hans knä-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar