söndag 17 januari 2010

Nytt liv, nya energier och sikta mot stjärnorna

Två tjejer som alltid finns där vid min sida -finaste-

Ibland så känns det tungt, jag är sån som tar saker hårt och har svårt att lita på folk när jag känner mig sårad. Även om man går vidare så kan saker som är uråldriga komma tillbaka och greppa en så hårt att man tappar andan.
Den senaste tiden har mycket kommit och gått, men jag inser att det kräver mer av mig att tänka på allt än att låta bli. Men hur lätt är det att låta bli!?
Varför vill man ofrivilligt plåga sig själv? Det är inte så man jublar när man sover som en kratta och drömmer konstiga drömmar som håller sig kvar i ens medvetande hela förmiddagen.
Att vissa minnen bara kan tränga in och etsa sig fast så in åt helv*te!?
Min födelsedag brukar vara en sådan dag då allt springer ikapp mig nämligen, så har det varit så länge jag kan minnas.
Men!
Nu gäller det att ta sats!
Dags att ta tag i allt!
Bort med dåliga energier och in med allt gott!


Åkte in och tog en spontan massage idag på Axelsson -Fördelarna med Stockholm, boka massage online kl 23.07 igår- och sen bar det av till pappa med lillebror för lite mat och presenter:-)

Vad brukar ni göra när det är långt till ytan?


1 kommentar:

  1. Jeanette!
    Har inga bra råd till dig, men visst vill näsan dyka ner under ytan ibland. Det finns en så bra bild som jag brukar tänka på. Det är en man som har fastnat med foten i kläm i en dörr, när han står där kommer en annan man fram och frågar "foten i kläm?" svaret blir glatt "jajamensan". Det tycker jag är att förvandla något tråkigt till något positivt. Alltså tänk positiva tankar.

    Massor av kramar och ja, jag kommer alltid att finns om du behöver.

    SvaraRadera