onsdag 6 januari 2010

Överleva Ragnarök...

Äntligen hemma efter en promenad på 12.000 steg och trängseln på IKEA denna dag -smart Jeanette... smart- Hur tänkte jag då?
Samson ligger och slumrar gott och själv ska jag baka bröd och laga lite mat, imorgon så börjar allvaret är det tänkt -ÄNTLIGEN!- Gymmet är besökt och utöver ett tafatt omklädningsrum så är jag allmänt nöjd och längtar efter att få lyfta lite skrot och skava ändan på spinningcyklarna -It's gona be awsome!-
Gårdagen spenderades hos Kråkan, angenämnt som alltid! Finns få ställen på denna jord som får mig att slappna av så som i hennes lägenhet och med fröken Kråka...
Nu sitter nog Malin hemma och surfar runt efter sin kommande kompanjon, en sockersöt liten tik är det tänkt -Med vår tur så lär det bli en liten argbigga!-
Bara Rose håller sig borta från att välja valp så... hon har ju förmågan att välja "monsterhundar"... över tiden!
Så ni som har önskemål om att få en jaktidiot/bytesidiot/mammig hund som är stentuff så plocka med er Rose, när hon säger att hon får bra energier från en valp så plocka den! Den kommer tillsammans med råttor och färstingar att överleva Ragnarök både en och två gånger.
Ni som håller på med jakt ska absolut ta med er henne! Hundj*veln kommer jaga efter att den dött fyra gånger av ödem oxå! -lovar-

Titta bara på lilla Doris som blivit mamma, är det inte ljuvligt att titta på?
Grattis Trönderjycken till smått... Glöm inte att köpa koner! -internskämt á la Oliver-

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem och ohh vilken fin bild på mor och valp,
    Vad duktig du är som börjat träna,Sjäv blir jag slut av allt pulsande i skog o mark med doggarna,Not like,,,,
    Pållarna helt avställda,Hovis på g, Ska bli kul att se Beathalandets Proud and smart,ska kolla schemat,vi höres
    Kraaam Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag har en grej till Prinsen som han ska få, en sen julklapp som legat hemma hos mig sen första advent.
    Här kommer rimmet:

    Denna kan du ha i kalla väder,
    man kan kalla det för kläder.
    Nu du om plytet blir så fiiin,
    lägg den i en tvättmaskiiin.

    Kolla schema så kommer jag ut och borrar in näsan i manen på dem och andas djupa andetag;-)
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Tur att vi har Rose. Hon får absolut åka med när valpar ska väljas... Eller hur???

    SvaraRadera
  4. Japp om man har dödslängtan så är det ett självklart alternativ! ;-)

    Hon kommer antagligen ha ett finger med i Jonas valphandlande...
    -jag avsäger mig den biten så ingen kan skylla på mig!-

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jag har ju haft förmånen att ha med Rose och vad blev det - monster Roxy - bäst i hela världen:) Kram

    SvaraRadera