onsdag 20 januari 2010

Träning, träning, träning...

Mina prinsar tittar på Simson, kontrasterna från skyddsplan... är komiska...

Är så ruskigt nöjd efter kvällens träning, han tar verkligen steg framåt för varje träning som går.
Fjärren sitter och finslippning ska till, nu är det tvärtom och han har svårare för sitt-->stå istället för stå-->ligg som det var förut... Han känner efter dag för dag och väljer verkar det som...
Vittringen pillade vi med idag igen -en vecka sen snacket med Jonte och nu är det ju dags...hihi-

Skyddet är hur kul som helst, jag lär mig hela tiden och han är verkligen hur go som helst. Men SOM han kan dra igång sig själv!!!! -aaaahhg- Jag tackar mig själv och alla som stöttade mig i att INTE köra honom som liten, jag hade INTE kunnat hantera DET tåget -får lite ångestlight bara av tanken-
Idag var det bevakningar, växlingar, tänd/släck och lydnad som stod på tapeten och gissa om jag får vara en tuff kärring på mitt lilla monster!? Men det ger verkligen resultat och känslan av att kunna gå in och klappa om honom utan att han ens tittar på mig eller kladdar, utan bara blir mer fylld med energi i bevakningen för att jag sedan backa igen och återvända in igen och släcka med ett "fot"... Den känslan är hur skön som helst. MIN hund, MIN älskling som verkligen gör allt för att göra rätt.
Men det krävdes lite övertygning under dessa 18 månader om att han var TVUNGEN att lyda oavsett... Men så här i dagsläget så är jag salig....

Tack Benson för dagens pass! Tack alla för en härlig träning!

Läste om lilla Winter och håller tummarna för att allt går väl och att det blir bra i slutändan, jag vet inte vad jag skulle gjort om min prins hade haft ont eller liknande.


1 kommentar: