fredag 22 oktober 2010

Helgen är i antågande!

Spårkurs på RM's, på bilden är det viltspår som gäller...

Aaah så härligt! Även om det inte blir så mkt vila och avslappning för min del då...
Det kan ju knappast undgått någon i stockholmsområdet att snön föll under morgonen och förmiddagen, det ska bli saligt intressant att hålla i en spårkurs där Samson ska förevisa, vi har ju som jag minns bara spårat på snö vid två tillfällen tidigare och spolade det projektet efersom min lilla fis började använda ögonen istället för sin näsa... Oavsett omdet var djupsnö eller parkering -"Det brukar ju synas" var melodin då...-

Men men kul ska det bli, jag känner redan att det är lite många timmar borta från hemmet i kroppen så det ska bli gött att invänta nästnästa helg då jag inte kommer lyfta ett finger för hundträning eller något annat! -förvarnar alla så ingen blir förvånad eller något annat-



Eftersom jag har en rejäl pendling med bilköer som hör till, mina hundar tar ganska mycket tid i anspråk... så det blir många långa timmar och även om man har kul så märker man i det allmänna att orken tryter, gör mitt bästa och tränar så mkt jag bara kan så kroppen får en extra dos av endorfiner så man orkar. Men små signalerna finns där så det gäller att se upp!

Sitter nu och mer eller mindre väntar på att siste man ska gå hem från dagis så jag kan åka hem till min lilla familj och äta hemgjord pizza och något smaskigt till efterrätt. Jonas jobbar sjukligt mycket han oxå, men det jämnar ju ut sig med att han aldrig har hundarna eller så på vardagar och så får han ju ledigt som idag. Snällaste har kört tvätten och nu väntar han på att jag ska komma hem med bilen soim har vinterdäck kan jag tro så han kan köra och köpa läsk... -Gottegrisen-
Fick rapporter under dagen att Quarre var skeptisk till sin första dejt med snön och Samson hade kastat sig ut för att rulla och njuta av det vackra "pudret".
Tänk att jag inte sett honom sen imorse och som jag saknar det monstret... Finaste...

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det för mycket fast man samtidigt tycker det är roligt.. Att någon gång göra lite annat eller inget alls, är inte fel. Må så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Man märker knappt att man är på väg att ta ut alla energidepåer, men vissa små detaljer är verkligen signum för mig...
    Detsamma vännen! Glöm inte att sköta om dig minst lika mkt! :)
    Kram

    SvaraRadera