måndag 18 oktober 2010

Häcklad och jävligt nöjd ändå!

Så var den här helgen över och måndagen likaså! Galet vad tiden går...

Jag har fått ta tag i mig själv och igår så bestämde jag mig för att ge mig i kast med att påbörja banan mot dirrigeringsapporteringen... det var riktigt roligt faktiskt! Liiiite petigt och en hel del trixande men vi gjorde faktiskt ett riktigt bra jobb. Allt finns på film och jag tänkte lägga upp det så fort jag får lite tid att kika på det ordentligt, det är gött att filma så man kan se hur mycket mupp man egentligen är på en skala.
Samson var riktigt överkokt i det övre etaget men vi körde ett skyddspass iaf, det blev lite mindre energi men han sitter bra länge nu och det tar allt längre tid innan felbeteendena -som man vill ha fram så man kan korrigera- kommer, är riktigt nöjd och trots mitt virrande -Även jag blev lite trött efter vårt knep och knåp på lydnadsplan, 30 minuter är lång tid!- så tog vi ett par steg framåt :)




Roligast var att vi blev häcklade på plan, en okänd kvinna som högt och tydligt gjorde lite narr av oss eftersom Malle är det enda rätta inför sina träningskamrater. -Som skruvade lite på sig eftersom det var så uppenbart att jag skulle höra då det var max 10 meter mellan oss-
Stackars sate, antagligen så skulle hon dö av avundsjuka om hon ens kände min hund eller vad vi hittat på tillsammans. Tråkigt att hon aldrig plockade ut sin egen hund och körde...
Men men jag bara log och hejjade glatt när jag gick av plan -De vågade nog inte annat än att hejja tillbaka och en killen frågade om de stört, givetvis inte eftersom min hund inte sticker efter andras hundar eller bollar som kastas rakt framför honom- :)

Sist så vill jag bara ägna en tanke till de soldater som idag sårades allvarligt under de strider som pågår i Afghanistan.

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat Jeanette! Mer tryck i skallet och det syns att han höjts i driften, härligt!! Heja på nu!!

    SvaraRadera
  2. fattade ju ingenting först men har nog börat förstå poängen nu, ni är ju kanoners...

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli kanon när det är färdigt.Hälsa Benson och alla andra.Han kämpar på bra!Figgarna glömmer man ofta bort.Varför inte ta er en vända hit för lite träning?Lottie

    SvaraRadera
  4. Vilket j-vla folk det finns, men varför blir man inte förvånad.

    You go girl!

    SvaraRadera
  5. Ja, det var en bra ide Lottie!

    SvaraRadera
  6. Tack snälla! Ja det ska bli intressant när man lägger på lite mer drift och mer press, än så länge så letar vi felbeteenden och belastar honom inte så mkt.
    Men snart är det dags att höja ribban ;)

    Vi får se till att styra upp ngt! :)

    Tack Hanna och Matilda! Det är ju itne mig det är synd om, så får vi tänka! ;)

    SvaraRadera