måndag 1 oktober 2012

AStråkigt inlägg.


Jag är rätt nöjd med mig själv idag, långpromenad med hundarna som sen för min del avrundades med ett pass på crosstrainern i 45 min till Äntligen Hemma. Programmet som verkligen tappat charmen. Eller har jag fel? In med Timell och hans snygga snickarkompis och skit i hon med läpparna från underjorden och den rätt påklistrade grabben med feminina drag och massa muskler...
Efter att ha läst en av mina nya favvobloggar så tog jag beslutet att inte lyfta skrot idag, hade tänkt ett tungt pass innan. Men jag avslutade med lite ben för knät skull och mage för min egen skull. Det känns inte som man tränat om man inte kör lite mage... sjuk  tanke som sitter kvar sen urminnes tider. Ja jag börjar bli gammal. Tjohej! Schleten och nöjd är jag iaf! Känns bra att ha kommit igång, det är den första veckorna som är värst, när alla ens gamla vanor får "lida". Håll tummarna för att jag håller i detta nu! Jag kan. Jag vill. Jag ska må bra.
Nu rullar en tvättmaskin i mellanhuset, någon form av middag ska intas och jag ska ta mig an disken... Hujeda mig!

Sen blir det lite lydnadsträning och check av morgondagens material till föreläsningen :)

Ick glömma VAD som ska tränas! Viktigt!

Tråkinlägg, men så är det!

Just det! Jag funderar på att vinna drömvinsten, frågor på det? Oddsen lär vara rätt bra har jag hört...

Just det! Piia har ju en briard som hon vallar med på Mårtensby. Funtar stenhårt på att åka dit och köra. Vi har ju planer på att skaffa får här ute och då kan det vara skönt att inte vara beroende av att Cissi kommer med Vic och Ronja för att sköta dem. De har ju fullt upp med att valla övergångställen i stan ;)

Över och ut!

2 kommentarer:

  1. När jag intervalltränar idag så har jag med mig ifånen ut med en app som jag kan ställa in på intervaller. Där ställer jag in så att den ringer med mellan 1-3 minuter på högintervall samt 1 minut vila, vilket den gör i 40 minuter. Som nybörjare gör du likadant fast kanske bara har 15-30 sekunder med högintensiv och sen 1 minut vila eller vad som nu behövs, dock inte längre än 1 minut för det är faktiskt inte längre än så som musklerna behöver på sig för att vila! Så, ut och spring, cykla, kicka eller spring i sandtag med intervallräknaren på! Det finns inga genvägar vet du ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen Iphone ;)
      Läääängtar tills jag vågar börja springa igen! Då jävlar ska jag hänga på ditt tips!!! Kanske har en Iphone då oxå.... ;)
      Nu är knät så instabilt ännu, pga den där svängen på sjukhus där kilovis med muskler ramlade av mig :P

      Jag kommer antagligen lusläsa din blogg och komma med frågor och vilja ha tips ;)

      Kraaaaam!!

      Radera