söndag 28 oktober 2012

Alltså jag är så jäkla stolt och gråtfärdig så det finns inte!

Med allt som hänt och att man ska se en mening med allt, allt skit som drabbat mig det senaste året har på många sätt lett till så fina saker egentligen.
Människor i min omgivning som jag har så mycket att tacka för och som jag idag vet kommer finnas där, om än inte dagligen, i min närhet. Bara ett telefonsamtal bort. Ett sms.
Sakta men säkert så byggs medvetenheten kring sitt eget värde upp igen, det är på något sätt lite som att upptäcka sig själv igen. Djupt som fan. Men sant.

Men eftersom det här en en blogg där vi behandlar ämnet hund mest av allt så kommer ju även detta nu att appliceras på mina hundvänner.

Jag älskar att det finns bland mina vänner en så öppen atmosfär, igår när jag var på Hundcenter så fick jag ett mess från Hanna som meddelade att hon och Tila -min älsklingstjej i guldflocken- tagit ett första pris och knipit en klassvinst. Jag skrek spontant rakt ut! Sprang uppför trappan och dundrade in i mammas kurs och meddelade nyheten. Sen höll jag på att böja lipa när känslan av "äntligen!" kom över mig. Mamma var lika glad hon, fast utan att lipa. Sån jäkla lycka!


NI ÄR BÄST!
Samma i veckan, Cissi och jag möttes upp i mörkret på SoSu och tränade, Cissi och Ronja tog sig i kragen och levererade ett fritt följ som jag satt och tänkte på i bilen hem. FAN vad de har utvecklats, det är så fint att se så man blir pirrig i magen.

Sen läser/hör jag om andra vänner och bekanta som levererar resultat och konstigt nog så gäller samma där, för de som har samma inställning mot mig. Det blir någon form av energiutbyte.
Men jag måste säga att det finns inget som är så underbart som när det går bra för alla mina kamrater, just känslan av glädje från deras sida är OBETALBAR! Det ger verkligen något att känna den glädjen, man fylls själv av lycka.
Jovisst jag älskar att vinna, men jag älskar att se andra vinna oxå.

Så ni som missunnar andra. Ni anar inte vad som missunnas er själva i energiväg.


Upp med hakan, börja om på nytt. Det är aldrig försent att ändra sig. Just do it!

Nu ska mina änglar få massage och så vankas filmkväll med Tessan!

13 kommentarer:

  1. Så bra skrivet och tänkt! Du är fantastisk hela du.. Och visst är det så att alla har vi ett mål med våran träning men hur vi tar oss dit finns det många sätt att gå:)) Det ska ju vara KUL att träna ;) O man lär sig nytt hela tiden.. o träffar nya människor.. Det ger energi!! Massor med kramar och det skulle vara superkul att ses o träna lite ihop:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack finaste du! Vad snällt skrivet! :)) Klart vi ska ta och träna ihop, ett gott skratt förlänger livet och det kan jag och Elsa bjuda på nu ;)

      Radera
  2. Vad lustigt att vi har skrivit om ungefär samma sak, samtidigt! KRAM! <3

    SvaraRadera
  3. Näst efter Lasse, så är du det BÄSTA som hänt mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meningen med Halmstad är det ingen tvekan om!!! <3

      Radera
  4. Jag säger precis som du,att bli av med dåliga energier,sk tjuvar kan öppna nya vägar som man inte sett tidigare och ge massor med ny energi.Att ta sig igenom motgångar ger styrka.Riktiga vänner finns alltid där oavsett vad som händer.Överdrivet lismande skall man vara vaksam på.En riktig fighter är du,brås väl på mor din kanske!Hälsa henne från mig.Samson är också energi tycker jag och din lilla nya vovsing också såklart.Må så gott!!!Lottie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är när motgångarna haglar som man kan sålla ut vilka som är där för att stanna, vilken topp-trupp jag fick ihop ;)
      Detsamma!! :)

      Radera
  5. Bra skrivet! Delad glädje är dubbel glädje!

    SvaraRadera
  6. Matte yrar i nattmössan! :) Samson fick ju massage i onsdags, i kväll var det ju Elsas tur! :) Tack för idag & lycka till i helgen!

    SvaraRadera
  7. underbart med vänner som ger sådan energi....när man vill ha det som bäst


    ha det bra!
    kram wivi

    SvaraRadera