söndag 13 maj 2012

Taggad så in i bengan!

Sådärja. Ännu en helg till ända. Fort har det gått. Som vanligt.
Igår så var det valppassande som stod på schemat, det härjades rätt rejält och det är svårt att avgöra... men Samson eller Akka var skyldiga... Jag och Donna låg i soffan och käkade praliner. Strax innan jag fick en psykos så stoppade vi infernot och tumlande hundar /leksaker blev per omgående passiva och det tog inte många minuter innan de små asen sov. Gött.
Imorse var det lyxfrukost som serverades på Donnas palats. Inte helt fel kan man påpeka. Frågan är varför jag aldrig fått en sådan frukost serverad? What the f*ck! Känns som jag lixom har fattats något i mitt liv... Nu har jag en sak att sätta upp på listan som skall uppfyllas av en eventuell framtida partner.

Hemåt bar det men med en mellanlandning på Drottningholm där Matilda, Kicki och lilla Pauline väntade. Det blev promenad och fika i solen. Samson var med och det var ju bra. Så att dessa förbannade små ligister till terriers (för det är vad man ska ha om man är lite finare än alla andra...) har något att attackera. Samson låg vid vårt bord och runt häcken så kommer en äcklig liten rabiat Cairn Terrier och Samson blev ursinnig och kastade sig upp och berättade att han skulle döda det lilla äcklet. Tur i oturen har han en matte som är införstådd i lagar och regler så jag sa "Nej". Tror ni ägaren bad om ursäkt? Nej bara idioter gör det. Eller folk som är lite mindre fina.

Eftermiddagen ägnades åt lite trädgård och slutligen så anslöt Therese och hennes kollega för att massera hela ligisterna. Snacka om att de gillar det numera. Samson visade dock att drag och UHP satt sig lite i länden men det är ordnat nu och han är sprallig som få.
I veckan noterade jag att han blivit ljusare i sina ljumskar (de är ju svarta pga hudgrejset), eftersom pälsen har blivit galet glansig sedan massagen och nu känns han nybadad fast han inte är det så funderar jag på om massagen kan ligga bakom detta? Hmmm... Nästa gång kommer han antagligen att få vanlig massage och efter det så ska Therese ta sig an honom och köra zon-terapi för hud...
Spännande som tusan.

Kvällen avrundades med lite fjärr och vittring, det är en lååång väg dit... men man måste ju börja någonstans. 

Lägg märke till att pälsen på Heffaklumpens mage växt jättemycket!
Har skickat in några anmälningar till tävlingar och konstaterade att SSM tänkte ta lite över tre tusen för att jag skulle få starta eliten... Känns... Sådär... ;)Men jag är taggad som f********n! Det ska bli så kul att få komma ut på tävlingsbanorna igen! Loooove it! Dock så får vi hålla oss till lydnaden eftersom det saknas lite muskler för allt annat som vi vill hitta på :(

Sen bokades det en resa ner till Öpping och älskade Lilla My för pepp och träning inför SM :)

5 kommentarer:

  1. Ska bli så sjuuuukt kul. Ser fram emot dina galna idéer och störnigsträningar. Hon kommer bli den minst lättlurade hunden i historien, när du är klar med oss :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har! Kommer garanterat kika in här fler gånger :)

    SvaraRadera
  3. Tack Mathilda! Hoppas du får en trevlig läsning! :o)

    SvaraRadera
  4. Härligt med din entusiasm. Fin bild dessutom.
    Ulf

    SvaraRadera