fredag 25 maj 2012

Jag behöver få ner orden på pränt!

Ok annars brukar jag aldrig säga till när jag ska ut och tävla, men det ska vi ikväll!
Jag är astaggad och tycker att det ska bli sketakul! MEN det finns faktiskt ett mål med kvällen tävling, faktum är att vi går ut och gör vad så många andra VÄGRAR att göra. Skita i hur det går och tävla ändå.
Jag ha hjärnspöken för gruppmomenten, trots att han numera är riktigt duktig på träning... Det är så jag vågar säga att han är i mina ögon snäppet under grym ;)
Saken är den att jag utan att ens blinka ställer in mitt fokus på dessa moment, kalkylerar med misslyckanden, misslyckanden som är att han kanske sjunker ner och lägger sig på skinkan, lyfter hakan från backen eller tittar på något annat än gömslet i sitt i grupp. WTF!!!!?
Målet ikväll har alltså inte ett jävla dugg med min hund att göra, det är som min kamrat sa "Det är ju för fan du som måste ut och träna på dina negativa tankar".
DET är vad jag ska, jag ska inte titta en sekund på honom från gömslet, jag ska fan ha med mig mobilen och kolla facebook och njuta av lite sommarvärme om solen når in bakom gömslet. SLÄPPA taget!
Satt vid frukosten och analyserade lite och kom fram till att han MÅSTE få en chans att vara knäpp på tävling (alltså misslyckas med ovan) eftersom det kommer av att han inte är säker på situationen, om han bara får tävla och känna att det faktiskt inte kommer hända något så kommer det vara lättare för oss i framtiden, för det är ju i framtiden vi investerar nu! SEN när han fattat att tävling är minst lika lugn (i vårt fall lugnare än träning) så kommer det vara lättare att rigga upp träningstävlingar där man ställer kravet, eftersom han VET att han lika gärna kan göra som jag säger. Det finns ju inget att oroa sig för!

Så mål nu Jeanette är:
-Facebooka i gömslet.
-SKIT i skinkan eller hakan. Det finns en plan! För i helvete! Stick to the gameplan!
- Ha roligt och låt dn hund stå för underhållnigen, han är faktiskt kul att vara med på tävlingplan!

Efter ett underbart samtal med Lilla My aka Hanna så läggs ett uppdrag inför kvällen till!

JAG MÅSTE JOBBAR MED MINA ATTITYDSPROBLEM!
Ingen värdering av någonting, vara ärlig och om jag misslyckas med min attityd så kommer jag utdela stryk till mig själv! Pass på! Satsar på att springa in i en betongvägg!

Vi är ett team och det enda vi ska göra är att ha förbannat kul, DET har vi ju... Så varför släppa ett vinnande koncept? ;-)





6 kommentarer:

  1. Lycka till :) Hoppas de går bra för er och ett mycket bra tankesätt :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Samson KAN! Med den inställning du har nu kommer det att gå bra! Massor av kramar till er båda!
    Bibbi

    SvaraRadera
  3. Bra sagt! Stick with the plan, and enjoy!

    SvaraRadera
  4. Bra tänkt! Håller tummarna att du håller dig till planerat :-) för Samson kan ;-)

    / Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  5. Bara att du delar med dig så här är ju fantastiskt. Då har du kommit långt. Jag har slitit med det här ett helt liv som du pratar om - att prestera när det behövs och hur man kommer dit. Dock inte med hundar är bäst att jag tillägger. Det finns många knep och ett är att ta råd som du gjort med samtal med Hanna och sen hitta ditt sätt. Nu slutar jag för annars håller jag på för länge. Det är ett spännande ämne.
    Lycka till med ditt delmål nu.
    Ulf

    SvaraRadera
  6. Guuuud vilka goa kommentarer! Taaack!
    Jag Ulf, Hanna och jag har trots alla mil mellan oss en romans kan man säga :D

    Vi är lite för lika så det är bra med någon som kan slå en i ryggen ;)

    SvaraRadera