söndag 27 maj 2012

Ny familjemedlem, han heter Glen.


Jag och Samson har fått en ny familjemedlem, han heter Glen och en gedigen cykel som jag prutat på på blocket. Anledningen till att jag säger detta är för att jag aldrig prutat i hela mitt liv. Vet inte heller om det räknas om man skickar ett mail och säger att man  har satt en budget till 600 och om vederbörande var sugen på att bli av med cykeln så kunde denne ringa. Men det KÄNDES som att jag prutade.
Nu ska det beställas grejer och sen så får draget äntligen komma igång, nu kommer ju ändå kallfronten! YEEEES! Love it!

Har varit duktig och skissat upp veckan och hur den ska se ut. Det är väl ungefär så mycket som vi tränar. Inser att Samson kommer nog må bra av att få ett "småsyskon"... 
Så här ser våra veckor ut... plus promenader... Är det konstigt att min hund måste äta som tre hästar?
Men efter midsommar så ska jag försöka dra ner hans träning till fyra dagar i veckan och strukturera upp ännu mer. Han kan ju faktiskt köra väldigt långa pass och det kan man ju utnyttja till stor del och sen varva med kort-passen.
Men det är ju så jädra roligt och hunden är lika glad hela tiden så det är svårt att låta bli att träna. Sen är det så många grenar som ska hinnas med...MEN! Det FINNS dom som är värre än jag. Men jag vill inte säga vad han heter.......



Veckans upplägg lyder som följer med reservationen att en dag kanske stryks helt för att vila eller så stryker vi ett spår....

Måndag: 
Vila för Samson på dagen, vittringsträning på kvällen och massage. (Måste tvätta, plugga och färga mormors hår:))

Tisdag: 
Spår (Undra om Uffe vill med...), gruppmoment, positionsträning i rutan och fritt följ. Simma.

Onsdag: 
Dragstarter+löpning med matte. Positionsträning i rutan med sändande från kon inkl störning samt öka drift. Sitt utan grupp i 10 minuter. Diskutera eventuella tassflyttningar med tjockisen.

Torsdag: 
Spår (Undra om Uffe vill med...). Inkallningsträning. FART+ordförståelse. INGA skiften. Löpning+tempoväxlingar

Fredag: 
Skiften under marsch. Fokus på att lyssna. Rutan inkl konskick. Kvällsvittring framför TV:n. Gregersson agerar tävlingsledare. Simning.

Lördag: 
Skiften under marsch och rutan. Fritt följ. Cykling lös (ej drag)

Söndag: 
Bevakningsträning och spår. Konskick.

Mål att uppnå under veckan: Sakta men säkert dra upp lite drift i VISSA moment, inte fullt ut men pö om pö… Muskelminne ska byggas upp mao!

3 kommentarer:

  1. Låter som du har det väl strukturerat ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj oj, tänk om man kunde vara så strukturerad :-O

    / Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  3. De är inköpta på Sportringen i Töcksfors :D


    /AC
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera