måndag 28 maj 2012

Frågan är ju om hon är idiot?

Dagsplanen gick i stöpet för Samsons del, eller hur man ska säga... Vi drog till Knalleborg och till min stora glädje så visade sig de streckade linjerna på eniro vara motionsspår av olika längd. FETT!
Vi valde 4:an och satsade på att träna starter, slutresultatet blev att Samson på "Klara... Fäääärdiga" gått från att att skälla hysteriskt till att fokusera framåt och på "KÖÖÖÖR!" så tar han i för kung och fosterland! Ska bli kul när jag och Therese ska kampera ihop så man har lite rygg att jaga och så.
Funderar på om jag inte ska trimma till cykeln med lite luft i däcken och olja kedjan och inleda morgondagen med ett varv på milspåret. Min tanke är att han ska få springa fritt och så bygger vi upp den grundkondisen och så får han muskla på sig ordentligt innan vi lägger till draget där.


Matilda och jag kom just överrens om kommandot för sträckorna där man vill att hundarna ska gå fram och sträcka upp linorna, det blev det gedigna och mäktiga kommandot "KOOOOOOOOOOOOOOM IGEEEEEEEEEEEEEN NUUUUUUU DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!" och givet SKALL det uttalas med Göteborgs dialekt!

Temat är... vad?

Nej nu ska jag åka och hämta Samsons massör, vars bil fått elfel.... Men hit vill hon för att ta hand om våra gangsters... Frågan är ju om hon är idiot? ;)

5 kommentarer:

  1. Luft i däcken är skitbra. Massörer har starka nypor så de klarar gangsters lätt:)
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Oh ja! Visst är hon en idiot, men en härligt trött och nöjd sådan. :-) Tack för i kväll, vi syns på lördag!

    SvaraRadera
  3. Härligt vad ni står i! Vi får träna ihop oss snart, är mitt uppe i husköp, avtal o flytt - men snart. Kiddan fattar klara fördiga gå iaf ;) det är mest jag som måste teäna upp kondisen. Cyklar m henne då o då också. hon sträcker ut sig så härligt i galoppen när hon inte behöver dra lika hårt. Är bara lite orolig att slita ut hennes leder, måste ha koll på det. Behöver plugga grönt kort teori med :) heja på! /therese

    SvaraRadera
  4. Klart hon inte är en idiot. Hon vill ju bara träffa de bästaste :)

    SvaraRadera
  5. Jag kör med "KOMIGENNUGUBBARNUJOBBARVI!" Också naturligtvis på brettbre göteborska eftersom jag är född där ;)

    /AC
    www.lillaliam.se
    racing giants

    SvaraRadera