söndag 1 januari 2012

Vårt 2012!

Så var det dags igen, ett nytt år och nya äventyr!

Idag så vill jag ju givetvis precis som förra året uppmärksamma er alla på att vi firat vår 5-årsdag jag och Jonas, det blev middag och bio och givetvis så var hångelplatserna bokade längst bak i salongen!



Tänker tillbaka på 2011 och alla andra har ju varit duktiga och summerat året som gått, jag känner kanske inte att jag och mina hund egentligen gjort ett speciellt fantastiskt år... Vi har glidit omkring och gjort det som fallit oss in och inte heller lagt så mycket energi på något. Men så ska det nog vara ibland eller snarare vissa år, det känns som vi behövt det... eller jag har behövt det.
Som många av mina nära vet om så har jag haft en svacka på inspirationsfronten och trots försök så har det dalat igen, tyvärr...
Men vi har gett oss in i en värld av äventyr och där har jag en av världens BÄSTA träningskamrater Ulf att tacka, två veckor innan SSM så drog vi båda igång träningen och tre bärs stod på spel -som ännu skall drickas upp dock...-, han drog med mig i Rapportträsket, spårade lite extra med mig så vi provade på BSP... Tack för all pepp!



Nu ska vi fundera på hur året sett ut...
  • Samson blev Årets Allround Schäfer 2010 och vi fick ett fint stipendium på årsmötet i mars som gick till träningsprylar.
  • Vi kom med i lydnadslandslagets satsning TALANGTRUPPEN 2011 och mötte många pärlor som verkligen gett mig energi och motiverat mig, tack finaste!
  • Vi inledde brukssäsongen med att köra en BSL 3 och efteranmälde och lyckades med en veckas PANIKträning skrapa ihop 92-88 i stormbyarna...
  • Sen efteranmälde vi till en IPO 3 och startade skyddet igen och på 8 pass så fick vi inte till släppandena riktigt, ynka 12 poäng drogs där.. Att det ska vara så petigt.. ;) och så sabbade jag spåret när jag tröttnade på att Heffa slarvade och "plockade" honom i en vinkel med ett ANTAL DK:n som visade mitt missnöje med Mammas Gris och sen gick Samson gick upp på platsen när Gud med skyfall försökte dränka honom på plan... Det slutade med 83-83-78...
  • Sen kom SSM där vi knep pallplats i BSL 3 med 86-78... en tredjeplaceing och en av våra sämsta tävlingsdagar... Men lika glada var vi för det! Faktum var att det gick så dåligt att alla mina kamrater lämnade Malmö efter jag var klar och stack och åt glass i Simrishamn. Det var förvånade kamrater som grattade mig över telefon när jag ringde och meddelade att vi skulle infinna oss på pallen. Så kan det gå! ;)
  • Vi startade Ekl oxå men där sov nog Mammas Gris och det blev en 5:e placering och en skrattande matte som lämnade plan och tävlingen. Dock med en ny fin bekantskap! Alltid trevligt!
  • Samson ställdes i Bruksklass och fick placeringen V10 med Lilla Matilda släpandes i  kopplet :)
  • Sen var det nya idéer och Uffe fick mig att anmäla mig till BSP 1 och vi hann med ETT helt BSP-mässigt spår innan start, det gäller att vara förberedd till tusen! Men Samson är en spårklippa och kammade hem 98 poäng trots att vi hamnade i en ormincident -återberättas här...-
  • Vi ställde upp i BSP 2  med 58 poäng där lilleman med två vinklar kvar gick på förledningen. Eller ska man vara ärlig så fick jag på den och tog ett steg av spåret trots att han inte hade "sagt" att han vill ditåt... F*ck!
  • Vi har påbörjat vår rapportkarriär med raketfart och gått kurs i Tierp med världens goaste träningsgrupp Rapp Rapport 

  •  Samt ställt upp i ytterligare tre elittävlingar varav två var för att kolla av gruppmomenten, knappast värda att nämnas här poängmässigt. Men grym träning och det är ju aldrig fel att pynta lite för sådan ;)
  • Samson var lånehund på Barn och Ungdomslägret i Habo  och jag instruktör.
  • Vi har gått en agilitykurs! Så galet roligt!
  • Lånat in Johan Kruse för skyddsträning och Samson gjorde åter sig förtjänt av smeknamnet "SL-bussen"
  • Jag var monteransvarig på Mässan och Samson var en hjälte och spenderade 20 timmar som utställningsobjekt, min hjälte!

Uppradat så var det ändå ett rätt händelserikt år... Jäklars! ;)

Nyårslöften då?
Jag ska bli bättre på att blogga så jag håller igång träningen bättre, Hanna är min idol på denna front! Resten håller vi för oss själva... ;)
Sen är det läge att sluta tjata om att jag ska gå ner i vikt och faktiskt göra det...

Kram på er goa och kör nu så det ryyyyyker!

3 kommentarer:

  1. Kör hårt och kom ihåg, att allt du vill kommer du lyckas med.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till alla era framgångar under året!
    Ska bli kul att följa er och se vad ni hittar på detta år :)

    SvaraRadera
  3. Tack ni fina!
    Ja jag ska nog ta mig en funderare och köra pannan i kaklet iår, för allt som man vill kan man göra eller hur vart det? ;)
    Kram

    SvaraRadera