måndag 11 april 2011

Norge-Sverige match...

Världens suraste hund... Vissa uppskattar inte att vara nybadade...

Fokus på platsliggning med min lilla prins idag, låg tryggt och fint medan Jonas körde igenom IPO-programmet och Sissi tränade domarhälsningar på mig med Roxy. Körde på med mycket belöning och skickade även fram husse att förstärka. Tanken är att hålla i med just den här typen av träning så han blir lika trygg som i lydnadsklasserna även på IPO-platsen.
Bytte spår och tränade sättanden, han har tappat lite teknik och nu var det bara att plocka tillbaka vår lilla grundövning, Samson tycker den är sketa rolig och man ser hur han kämpar för att sätta sig. Det är lite bus som tänds i de charmiga ögonen och han kom snabbt galopperandes tillbaka med bollen och ville köra sättande igen.
Sen blev det skyddsträning, hade väl en tanke på att han skulle vara trött eftersom vi gått drygt en mil innan vi åkte till träningen. Men det verkade inte störa honom.
Man blir lite kluven när man ser hur bra han går bara efter tre pass, supersnygga bevakningar [det ska putsas med att jag kommer in och tajtare ronderingar tycker jag...] och nästan en fälld figurant... Ska vi köra IPO oxå iår? Tveksamt... Men det lockar när han går så satans bra i lydnaden och skyddet är på G... Spåret är ju bästa grenen oavsett... Vi får se vad talanglägret ger och sen får vi känna efter... Det ryktades om en Norge-Sverige match...

Neh nu ska jag krama kudden!

Har gett mig själv ett löfte om att gå 20 000 steg 5 dagar i veckan, utom helg och då dagar gymmet är på schemat... Idag blev det 21 123 steg....

1 kommentar:

  1. Bra jobbat. Ska vi peppa varandra med stegen? Kom upp i 29 356 igår, men kan lata mig ibland.

    SvaraRadera