fredag 22 april 2011

B-kändis!

Samson på bilden i Hundsport, ser ni hur gruset sprutar? Vilken kille! :)

Igår så la jag spår till Samson, det var ren öken och jag svettades som en tok när vi trampade in det tillsammans. Samson var helt slut, men jag pressade på honom och med klockrena påvisningar på alla apporter så kunde jag inte vara något annat än nöjd. :)
Idag så inhandlades det skrivbord, möbler till balkongen och dyyyra saker till datorn och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med ommöbleringen som blev av, nu ska jag köpa något att ha på väggarna. Har ni tips på några rolig inredningsbutiker?
Idag så tränade vi på övningsfältet hos oss, jag skippade spåret och la mig i solen en stund. Helt oslagbart! Sen plockade jag ut Samson och körde några dirigeringar, INTE ETT ENDA FELSKICK!
Det är hur kul som helst! En sten släppte från axlarna och jag är så glad att jag körde på att korrigera och visa bestämt vad jag ville förra veckan. Lekte lite med att köra små kommandon, låg samtalston och bara visa med handen för att testa honom. Sååååå duktig han var! Super stolt kom han kutandes och visade upp sig på styva linan med apporten :)
Sen var det skydd, inga jättesteg framåt. Men det kan det inte alltid vara, han har fattat grejen med förra passet och nu ska det till belöningar för besväret han gör sig ;)

Har fått jättemycket respons på artikeln jag skrev i Schäferhundtidningen, jag hoppas verkligen att den lilla del av vår tillvaro som jag beskrev kan vara till hjälp för någon. Det är så viktigt att man visar att det är ok att ta i sina hundar, de är inte gjorda av glas [ni som sett dem fostra varandra vet ju det] och att de faktiskt kommer att älska er och värdera er relation på ett helt annat sätt om ni är "hund" med dem.
Att se Samson, mitt hjärta, bästa vän, min mardröm och hjälte... allt på samma gång... En jättebebis i schäferuniform... att se honom som just gått den "hårda" skolan och se att lyckan sprutar om den filuren dagarna i ända. Det kanske hjälper och legliserar att man får vara tuff på sin hund? Av responsen att döma så verkar det vara så... :)
Sen kan man ju tycka lite vad man vill om bilden på framsidan, men smickrande för oss är den tyvärr inte...Men vår kärleksbild i tidningen går inte av för hackor! Mammas gris... ;)

Tack för alla grattis, fina kommentarer och mail! Ett stort lycka till med era guldklimpar! :)

Glad Påsk allihopa!

6 kommentarer:

  1. Jättefin bild var det och så röd han ser ut !!!Glad påsk Lottie

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Vi är oxå med på s. 58. Betyder det att vi ska gå på kändispartyn nu?

    SvaraRadera
  3. Han är en riktig rödtott min lille prins, tempramtne efter färgen!;)

    Klart My! Fan Bindefelth ringde igår! Så ikväll blir det röd mattan på Berns :)

    SvaraRadera
  4. Knasig du är;) det var ju en jättefin bild - ni är supersnygga! Väldigt bra och välskriven artikel, roligt att läsa om er väg framåt. Stoort lycka till! Kram

    SvaraRadera
  5. Läste om er i schäfertidningen,ett kanonreportage som man blev väldigt glad av att läsa:)Önskar er all lycka och välgång <3

    SvaraRadera
  6. Tack Märta och Marie!

    Det värmer som sjutton och jag hoppas verkligen att folk fick en liten tanke i det övre, man kan göra vad man vill och det som passar! Bara man har kul på vägen och vågar! :)

    Det har varit väldigt tyst på de elaka tungornas sida bra länge nu... Mammas gris skyddar mig mot dem ;)
    IPO-hunden som är lydnadshund och eventuellt blir en tjh i framtiden... Det går ju inte! ;)

    Citat Matilda: "Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre besvärligt!"

    Kram

    SvaraRadera