fredag 1 april 2011

If your actions inspire others to dream more...

En kommentar som värmer från en kursdeltagare med sannolikt världens häftigaste pinscher...

Som du märkt läser jag Therese din blogg, Kids matte.
Hittade den via RMs blogg. För att lära mig mer om ledarskap och träna min hund.
Gillar även dig som person, delar mycket din syn på människan o världen och blir glad att se du även lever som du lär (för det mesta); jobbar stenhårt och dissar jantelagen men ändå är ödmjuk. Har ett citat till dig:

"If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you are a leader" John Quincy Adams.

Tack fina för ett citat som värmde ordentligt och länge, det är dessutom verkligen sant! Mina största förebilder är ödmjuka som få och pushar mig att bli bättre, sikta på att utvecklas och att förhoppningsvis gå om dem en dag.

Jag mår som bäst när jag fått hjälpa någon och att det jag gjort för dem tar dem längre i sin egen utveckling. När de springer förbi mig på resultatlistor, i erfarenhet och minns att jag fanns där för dem på vägen med ett litet tack eller varmt ord... Det finns inget mer tillfredställande och inte minst triggande till att hålla sin egen utveckling på topp :)

Imorgon vankas årets första spår, ska bli kanonkul att komma igång igen! Spåret är alla gånger min favorit gren! Utan tvekan! Sen är det ju Samson's favorit gren oxå och han slipper samarbeta så mycket och morsan håller sig på behörigt avstånd;)
Sen kommer skyddet om man följer Samsons prioriteringsordning.
Sist men inte minst kommer lydnaden... Inte hans favorit... Men ett onödigt ont enligt honom men ett utmärkt verktyg för mig att använda över tiden.

Nä. Det är en dag imorgon oxå! :)

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade citatet, jag tyckte det passade på dig :) Hoppas träningen går bra. Håller med, spår är roligast.

    SvaraRadera