söndag 30 juni 2013

Det är dagar som denna...

Som man faktiskt kan få andra att förstå varför man håller på med hund...
Uffe och Silvana kom ut till mig på Färingsö och vi invigde mina nya spårmarker. Svårspårat var det men alla hundar gjorde en gedigen insats och jag är nöjd med båda mina bebisar!
Elsa fick ett nybörjarspår (hon och jag har ju inte spårat IPO-spår mer än tre gånger...) och skötte det galant. Det är mycket energi som vill pysa ut ur alla vrår så jag får passa henne och eftersom hon löper så kör jag "tömmar" på henne. Sen känns det onödigt att köra lina mellan benen när hon är så "grön". Då lägger hon mer energi på att komma undan linan än att spåra, så vi kör upp spårintresset först!



Samson ska få köra lite IPO-spår nu, så vi inte tappar noggrannheten och så ska han ner i tempo. Inte lika mycket muskler helt enkelt. När denna plan är iland så ska han få belöning genom att få spåra i sin älskade skog. 

Sen åkte järngänget till Svartsjö Slott och åt på tårt-cafét som ligger där, gissa om det var gott??? Rekommenderar VERKLIGEN att fika där!

Hem med djuren, in med en tvättmaskin och på med flytvästar för att köra ett uthållighetspass för båda. Nu vågar Elsa hoppa från bryggan oxå!
Sen är hon så söt när hon sticker ut och myssimmar för sig själv, fast Samson och leksaken är på väg inåt land.

Dags att förbereda inför veckan som kommer! Jobbvecka och SSM vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar