söndag 16 juni 2013

Anfall från sjösidan!

Perfekt dag!
Kortfattat så har det varit hund för hela slanten! Oväntat? Jag vet... Jag är förvånad själv!
En härlig morgonpromenad via klubben med gruppmoment, fjärr för Samson och FF för Elsa.
Vidare hem för myslunch, Elsa sov som en stock och Samson höll vakt på bryggan mot eventuella anfall från sjösidan. Stabil kille!

Sen drog jag och la spår åt Samson, vi har saknat skogen och jag la ett redigt svårt spår åt honom. Ville få en chans att drilla mina kunskaper i att läsa honom när han blir trött. Hett och vitmossa är ett bra  sätt att få fram trötthet hos Samson iaf. Supernyttigt spår som han löste galant! Vi fick lite snurr precis i början vid ett ganska svårt terrängskifte och en för exalterad hund, jag hade tappat kollen på spåret själv och det var bara jobba tapp-teknik. Men lika nyttigt det! Kul att han är så ärlig, vem som helst skulle kunna gå i linan och han skulle jobba likadant tror jag.
Brant som tusan! Vem har lagt det spåret??
Vätskepaus är nödvändigt när det är galet kvavt och varmt...

Sen åkte jag och sprutade ett får.

Sen åkte jag till Sthlm avd och kollade på bana och duktiga Elsa fick köra ett elit FF för Silvana.
Nu sitter vi hos Ulf och Silvana, mätta och belåtna... SÅKLART!
Imorrn gäller hundträning igen. Konstigt. Jag är förvånad själv... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar