onsdag 6 juni 2012

Sådärja. Så tog man nästan till lipen!

Idag var på Södertälje och tävlade! Samson skrapade, efter ett förtidigt uppsättande på platsen och 6,5 på vittringen för ett omtag, ihop 242,5 poäng i hettan. ATT det alltid ska titta fram en soljäkel tills vi ska in på plan. Jag är nog den som är minst värmetålig av oss två! U S C H! Men det är en kanonkänsla just nu och nu börjar det gå upp för mig att vi MÅSTE börja detalj träna och sluta leva på grunder. Han kan grunderna nu Jeanette! Sluta fega! Planen är upplagd för de detaljer som står först på listan!

Sen till dagens bästa, rysningar på den fronten! Underbara Cissi och Ronja plockade hem en tredjeplats med 291,5 poäng! Första SM-poängen! Alltså jag var så stolt att jag ville ta till lipen, magen pirrade och jag fick en fnitterattack! Så förbannat jäkla grymma ni är!



För er som är nya på bloggen så är detta min träningskamrat, hon träffade mig för första gången i träningssammanhang i höstas. Innan dess så var det någon tävling och så tjatade Lena (en gemensam vän) om att vi skulle ta och träna tillsammans. Det tog ett tag innan vi fick ändan ur vagnen.
Cissi har gjort en resa som även Hanna har gjort, hon tog upp striden för att hitta en träningsmetod som passade henne och hennes hund. De har gjort en HELOMVÄNDNING som ekipage och alla som ser dem idag undrar vad hon hittat på. Skaffat en knasig träningskamrat med trettiosju bokstavskombinationer kanske?
Som alla som håller  på med hund så finns det T U S E N sätt att träna hund på, är man ödmjuk så erkänner man dem alla och pekar på att det är upp till individerna man jobbar med O C H förarna som utför jobbet. Det måste passa på två fronter alltså! Göran 57 med gråhund och Rebecka 21med kelpie kanske inte riktigt trivs i samma forum, så har jag förklarat mig krasst.
Men många gånger så fastnar man i ett tänk, alla har inte fördelen som jag haft och har att man har ALLA möjliga metoder i sin närhet. Så blir det gärna att alla håller fast i sin egen och det kan vara svårt att fundera bortom den för att kunna hjälpa en träningskamrat. Som kanske har en heeeelt annan typ av hund och kanske är en heeeelt annan typ av människa än en själv.
Hur som helst är det oxå satans grymt när man hittar någon som är faktiskt av samma skrot och korn själv, som genomskådar ens brister och kan hjälpa en upp på molnen. Den personen har Cissi varit för mig. Hon låter mig inte slippa undan en sekund och det har verkligen hjälpt mig och Samson i vår relation. Idag är jag taggad att få komma ut på tävling med honom, det är lixom kul att vara på plan med min älskling. VARJE sekund!
Utan henne hade jag nog lagt av med lydnaden, eftersom Hanna är för långt bort. Det är så skönt att få stöttning och även om vi är olika som förare så kritiseras man på ett så konstruktivt sätt att man blir glad av att man gör fel. HUR sjukt är inte det!!?
Vi skrattar  och stojar och framförallt så är det underbart att bli så glad så man nästan storknar av att ens kamrat slår en med tusen poäng, trots att man är tävlingsmänniska ut i tåspetsarna!

Sen har vi Malin och Zandor som startade tvåan med målet att investera i framtiden! Det har blivit ett myntat uttryck, tillsammans med "Böj på knäna", i Cissis och min värld. Norge... Det kommer bli fett bra det där! Grymt investerat och snacka om taktiker på plan! I M O N E R A D!

Dagen avslutades med ett par timmar i skogen med Kråkan, Malin, Cissi och Rose. Den sistnämnde piskade oss i bevakningsträning... Så nu är det möra hundar som sover på golvet... Tack Rose!

Nu ska jag ägna lite ångest åt att jag inte orkade diska eller torka golv idag heller....

9 kommentarer:

  1. Disken och golvet springer inte bort, de finns där för dig i morgon också !

    SvaraRadera
  2. Disken och golvet springer inte bort, de finns där för dig i morgon också !

    SvaraRadera
  3. Det var just det jag var rädd för Kattis... ;)

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter allt! En bra träningskamrat är värt hur mycket som helst , jag förstår precis vad du menar:) kör så det ryker nu! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Just ja..Det är från Cia

    SvaraRadera
  6. Vi kör på så det ryker! ;)

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  7. Ser fram emot att möta er BÅDA på nästa års SM! Ni är så sjuuuukt duktiga <3

    SvaraRadera
  8. Tänk att det skulle ta så lång tid innan ni började träna tillsammans du och Cissi!!! Jag visste att ni skulle passsa, jag bara kände det!!! Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Oj då, tänkte inte på det.. Sorry ;) Tack :D

    SvaraRadera