söndag 3 juni 2012

Klippan Kråkan!

Dagens bevakningsträning blev vind, jag hade min partner in crime med mig. Det brukar fungera bäst då. Alltså Kråkan. Så var Matte med som övningsledare

Samson var med han oxå.

Samson var lite för överförfriskad efter gårdagens massage och en redig frukost, så när han inte fick tag i någon vind inom tre sekunder efter start så hade skitsvårt att koppla på näsan. Utan han blev totallåst i att han ville ha synlig jaktretning. Men efter ett par stopp och lugnande... hot om livet från mig så sorterade han ut sin egen förvirring och vi avslutade med en ok markering. Där Kråkan den uppmärksamma av oss alla så att Samson vid en "riktig" markering faktiskt lägger på en svanssvängning. Klippan Kråkan!

Samson filosoferar i basen....

Zandor undrar när f-n det är hans tur?

Ultra. Klassens stjärna.
Dagen avslutades med en fast bevakning och Samson noterade snyggt och sen hände det som vanligt, han har ju sitt närrevir kan man säga och när ljudfiggen kommer för nära slår vakten till. Så då blir det skall och jag måste bråka med honom. Men som Kikki säger så när han har tagit sin första ljudmarkering så tydligt som han gör så kommer man ju i verkligheten att flytta honom eller agera på annat sätt.

Hujeda mig! Nu blir det stenhård satsning på plugg i ett par timmar innan vi tar oss an en härlig söndagspromenad :)
Imorrn väntar jobb och tillika sommarlov!!!! Hell yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar