tisdag 15 februari 2011

Man får det man beställer...

Samson säger till Quarre att man inte får köra fula trix mot honom, min fråga är varför så många människor inte får göra likadant mot sina hundar? Våga säga NEJ tycker Samson och jag!


Utsikt vid sjön...

Japp såhär ser det ut överallt där vi går... Inte konstigt att alla promenader tar dubbelt så lång tid som vanligt...

Jag måste sluta säga sånt där som i föregående upprörda inlägg, man får vad man beställer och nu blev en stackars människa sönderbiten pga ett omriktat beteende...
Han skulle bara avleda sin "rädda" [hormonstinna/aggressiva] hund med e en godis som han höll framför hunden.
Det var inget dåligt bett genom jacka och vantar... Det pissade blod och jag var tvungen att lägga mina hundar och springa upp och hålla i hunden... stackarn...
Fan jag lider med dessa människor som väjer att leva ett decennium med en sån hund... Han var så förtvivlad och det var inte läge att rekommendera en kurs på HC...
Han mumlade om att "Det har ju blivit bättre, men det börjar bli för många oturliga bett nu... På kursen som vi gick i höstas så vid sista tillfället kunnat gå förbi en annan hund som satt och han drog bara lite i kopplet.. Hur kunde allt falla tillbaka i gamla mönster? Vi vill ju inte säga åt honom och det ska vi inte, han är nämligen rädd..." [otur? Tja... beror på hur man ser det...]
Jag höll hunden medan han lindade ett mer eller mindre avsnörande förband med sin halsduk runt arm och hand, "det håller tills vi kommer till akuten"...
Bara 8 år kvar om han har tur...

Jag stod och tittade efter dem när han traskade hemåt och med den friska handen släpade han sin hund som gjorde utfall efter utfall mot mina hundar som låg så stilla på stigen...
Fan alltså...

Ännu en dag i den gemytliga förorten... :)

2 kommentarer:

  1. Du får flytta ner till landet, sånt händer inte här ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag trodde Samson skulle explodera när han var tvungen att ligga kvar medan matte sprang/ramlade/pulsade upp i snöhelvetet till den stackars ägaren...
    Men det blir nog landet för vår del... en jäkla koja funkar oxå... Det här är lixom inte roligt längre... :(

    Kram

    SvaraRadera