söndag 27 februari 2011

Det blir så långt till ytan.

Ibland så funderar jag på om inte vissa människor bara är helt ur spår, ja alltså... hjulet snurrar men hamstern är död. De chansen att smutskasta högt och lågt på en blogg i syfte att såra och skapa osämja. Jag kan köpa ett man är upprörd [been there done that] och vill få sin mening sagd, men det finns ingen anledning att gå på med osanningar och med dessa satsa på att såra den eller dem som kanske är berörda. Man måste någonstans respektera varandra även om man är bitter, lögner föder bara nya lögner och sen är det en lång nedåtgående spiral... Det blir så långt till ytan.

Man måste inte älska alla, men man MÅSTE respektera alla. Enkelt.

Men man kan alltid säga förlåt. :)

Igår så kom familjen Jönsson till oss och stannade över natten, det är lika underbart att träffa dem varje gång och lika enkelt. Ungar och hundar, allt i en smet. Men alla fungerar tillsammans under mitt och Karros [regeringen] vakande öga så har det verkligen varit en supermysig kväll/morgon där jag fått min bebisdos för en stund framöver ;)

Glömde även att rapportera från Samsons skyddspass, men det gick kanon. Kort och gott. Kanon. :)

2 kommentarer:

  1. Det finns alltid folk som saknar empati, men jag tror de fyller sin funktion genom att få dig skina ännu mer som en förebild för hur man ska vara! ;)

    Måste träffas! Kan du i veckan? Ring mig imorrn gumman!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Skönt att träningen gick bra och att det fins underbara människor i din närhet.

    Kram

    SvaraRadera