onsdag 12 september 2012

Samson ska få köra skydd. Inga kommentarer på det.

"Det finns inget som socialarbetet utför som är med vetenskaplig grund, det är bara flum."
Bästa meningen jag antecknat idag....

Sitter och drömmer mig bort lite smått, framförallt så kommer min älskade Kråka till Mälaröarna imorrn och då ska det bli åka av i träningen! Sitter och planerar vad man kan hitta på för kul till Ultra Mammas Gris. Spännande värre ska den lilla fröken få det! MÅSTE planeras väl... Hon har ju inte fått gladiatornamnet "Brain"  för intet....
Idag ska jag nog köra spår igen, antingen så blir det övergångar... men jag är tveksam... han är superduktig.. men inte lika motiverad på att spåra efter mig som efter främmande spårläggare... hmmm...
Kanske läge att åka och spåra ett IPO-spår istället och kolla av apporterna och vinkelarbetet, fick ju rapporten av Uffe -tillika världens bästa hundvakt som spårar som en galning med min hund och låter honom vara med överallt- att han tappat arbetet i spetsvinklarna. Så det MÅSTE vi ju kika på :)





Elsa ska få spåra med linor på sidorna så hon inte kan lägga sig eller studsa, samt så ska hon spåra LÅÅÅÅÅNGT! Helst ramla ihop innan slutet. Jag tror det är det enda sättet att komma åt henne. Efter en massa klurande. Nu du min lilla prinsessa... Gud vad hon har stulit mitt hjärta!

Vi ska i helgen ta tag i lydnadsträningen, än så länge så är det bara shapeing som gäller och det går kanon, men jag ska ha mamma på axeln vid positionsträningen så jag inte släpper igenom småfel där, hon lär sig minst lika fort fel... som hon lär sig rätt... 

Samson ska få köra skydd. Inga kommentarer på det.


1 kommentar:

  1. Det är så härligt att läsa om Elsas utveckling. Bättre matte än dig, är nog svårt att hitta <3

    SvaraRadera