söndag 23 september 2012

Samson RAPPORTerar!

Jag är bäst. Enkelt. Alla andra är idioter.


Idag drog jag till Tierp för att springa trampdynorna av mig!
Med mig hade jag min matte och min kompis Malin, man måste ha en assistent på varje station som kan serva en som den kunglighet man är, alltså korka upp kattmaten och stå redo med min boll när jag kommer störtandes likt en projektil genom terrängen.
På tal om terräng! Undviks till varje pris!
Vi la löparbanan över grustaget, idioterna till homo sapiens ansåg att vi skulle kuta genom härket och bärket... alltså skogsdungarna... eller talldungarna... Men så skulle du kunna se oss hela vägen. Antagligen i rent utbildningssyfte. Jag är ju perfekt. Enkelt.
Köss mej i bajjan tänkte jag och sprang rund skiten och såg till att min bana fick formen av ett S.
Man kan peta ut eyeballsen om man ska gå igenom sånt skit och jag som har, är ju den enda ska tilläggas, självbevarelsedrift undvek detta. Smart drag och jag kom ju fram utan problem.
Skönt att vara tillbaka i ropet, det har ju daltats en del med den svarta lilla smilfinken... Ni vet...
På vägen hem så shoppades det högt och lågt, Smilfinken kom ut med en sjukt fet kasse från Hööks och skröt högt och lågt om alla halsband och täcken som hon gått. Tro fan att hon fått täcken! Hon har ju ingen päls! Ful är hon oxå...
Jag fick komma ut vid Bromma och traskade in på Bromma Zoo, jag kände att rättvisan skulle komma tillbaka och jag tittade på alla möjliga saker.
När jag stod och provade ut halsband kom en ung kvinna och började prata med matte, jag antog att hon ville beundra mig och mina helt fantastiska aura.
Nej då.
Plötsligt inser jag att jag står mitt i Sveriges störta zoo-affär med ett kisskydd och känner hur förnedringen knappast kunda anta större proportioner.
Matte blev till sig i trasorna när hon insåg att hennes favvomärka hade halsband i min storlek, är ju enorm, och i rätt färg. Så jag kom därifrån med ett Hürtta halsband i min nya signaturfärg, orange och ett blinkhalsband i samma färg.


Elsa skröt såklart om hennes ros blink som numera matchar hennes nya täcken och de två andra halsbanden och kopplena hon fick...

Elsa har ett blink. Rosa.

Inte en chans att man lyckas tappa bort henne i höstmörkret.

Varför känns det som att alla ljusglimtar i mitt liv sakta rinner mellan tårna på mig? Fan.

7 kommentarer:

  1. Jag skulle behandla dig kungligt Sammy-Girl (eller kungligt å kungligt, jag skulle behandla dig iaf)! Du kan flytta hit vilken dag som helst, om du vill slippa elaka styvsystern.

    Nospussar från Tila

    SvaraRadera
  2. En äkta rapprapportare konverterar till orange, bra gjort! Eller brandgul som Uffe säger...Ella hälsar att hon är såååååå trött efter dagens hårda pass och att hon har utmärkt lydnad på sina människor, hon har ju en än gång fått dem till att anpassa sträcklängden till något mer belvämt.

    SvaraRadera
  3. ha ha efter dagens bedrövelser har jag fått skratta så jag fick ont i magen.
    Vart får du allt ifrån du qvinna i rosa.
    Kul o grattis
    Kram yvonne

    SvaraRadera
  4. Sluta genast på sopis.
    Sök till journalisthögskolan eller ta kopp på Expressen.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Underbart inlägg! =)

    SvaraRadera
  6. Godmorgon och tack för att du töjde ut mina smilband.
    Krama Samson & Smilfinken !

    SvaraRadera