lördag 29 september 2012

Heffaklumpen och Surikaten - The movie.

Herrejösses vad man lever singelliv numera, nej inte den typen som hänger på krogen och ramlar hem i någon form av spritnirvana! Jag hoppade in i bilen efter en kort träningspass med Elsa och så drog gänget till Bromma Blocks. SHOPPING på schemat och det inhandlades träningsbyxor (man är ju alltid lite mer taggad på gymmet med nya brallor!), sportBH (XXL is the shit där mina vänner! Och Intersport har Rönisch för 199:-), ROSA pläd, ROSA fotbollskoner, ROSA aktiveringsboll, hårprylar (läs torrschampoo och hårnålar), underkläder (LOVE IT!) och en pannlampa (det är inte bara på Kameruns bänk som det är mörkt…).
Sen drog vi till Jungfrusund för en sista rek inför söndagens träning med gänget och en långpromenad, gött som tusan och jag kollade av vad som satt kvar sen igår på båda hundarna och tog även tag i detaljen med Samsons slappa avslut. Han blev sur. Otippat. Men lättövertalat.
Rätt gulligt att man bara behöver fejka att något ÄR AShäftigt, trots att man sekunden innan var likgiltig. Rätt andning och tittar man ner på honom så håller han också andan… Så lägger man på ett nytt kommando (samma igen alltså) och vips så var det inte lika tråkigt längre. Trots rätt tuffa korrigeringar, men han gör inte om samma fel igen och jag kan belöna min älskling med att attackera surikaten.
Everybody wins! :)

Efter promenad som slutligan avslutades i mörker så drig jag till gymmet, körde ett ben-axel-biceps-pass och åkte hem. Knät bråkar lite med mig och jag tror helt enkelt att det är för att vikt och avsaknad av rätt muskler gör sig påmint. Så nu får det vara nog! Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Snacka om periodare! Jag föraktar mig själv lite lätt, jag vet hur mycket piggare och gladare jag blir av lite endorfiner i kroppen. ÄNDÅ så… Skyller på att jag velat vara tillbaka på Hagaberg på heltid innan jag skaffade nytt gym (bytt från SATS till Puls och Träning). Superfint är det! Vågar knappt ta i maskinerna…

Nej nu ska jag och lillskorpan mysa lite i soffan, herredjävlar vilken liten mys och knähund hon är! Aldrig varit med om maken! Är givetvis salig! Samson är också nöjd… Han som hatar fysisk närhet…

Bjuder även på film från gårdagen, efter lite frågor om hur jag menar att Samson tycker rutan är ”häftig” så får man i denna snutt se hur vi byggt upp med skoj-ploj-mystik-muskelkraft och massa skratt att ”rutan” AShäftig. Han tycker lixom som jag tycker….
Det gick inte att klippa i filmen utan att det blev hackig eller ljudet osynkat, så det är oredigerat.
Vi bjuder helt enkelt på lite utvecklingssamtal och glädje, fy vad jag är glad för dessa två sötnötter!

6 kommentarer:

  1. Du är rolig du! Helt klart rätt fokus i alla lägen!

    SvaraRadera
  2. Åhhh. Nu blev jag lydnadspepp! Längtar tills om två veckor!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt! Man känner inspirationen, hur den knorrar till i magen! Nu får dessa två veckor gå fort!!!

      Radera
  3. Alltså vilken bjässe och så härlig han är!
    TACK för titten, jag ska nog fundera på vad jag egentligen tycker om rutan, du förstår säkert vad jag menar. Jag är beroende av att kunna lura henne hela tiden. Som du sa till mig när jag mailade dig, hon vet inte vad rutan per definition är... Det finns en belöning, det är det hon vet. Sen teknik i rutan såsom din har... det är ju hur bra som helst! Du lär ju aldrig få läggande utan kommando i rutan? Gud så skönt!

    Inspirerande!

    Kul att se någon som tar i sin hund oxå! Han är ju fantastiskt söt! Vilken relation ni måste ha?

    Jag kikar in igen!

    Mvh Jenny

    SvaraRadera