onsdag 15 juni 2011

Tre moment. Tre veckor.

På vägen hem från gymmet så åkte jag förbi en klubb och slängde ut mina odågor, la upp dem båda på en platsliggning och satte mig i solen att äta min medhavda matsäck. Samson är ju avställd ett par dagar så han fick hoppa in i bilen och sen körde jag igenom Quarre, han går så fint nu och jag blir bara så taggad av att köra honom. Han är så mjuk men ändå inte, skriker göra han över tiden om man ens petar på honom så även om det låter som han får stryk så är det antagligen så att jag nuddar honom eller tvärtom. Troligtvis tvärtom.
Hur som så är han numera anmäld till en tävling och jag ser verkligen fram emot det, jag kör på traditionen att jag saknar 3 moment 3 veckor innan tävling -gilla- för att få lite gas i träningen :)

Sen sprang jag på lite bekanta ansikten och det gratulerades till att vi blivit årets allroundschäfer med skvallret att det tydligen sticker i ögonen på folk att vi plockade hem det. Elakingar det finns. Men... Game on!


2 kommentarer:

  1. Det är bara och le :) du har ju inte fått utmärkelsen av ingen anledning! Den har du fått för att du har gjort dig förtjänt av det men även samson! Sen om det sticker i andras ögon, låt de göras.. det tyder bara på avund ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Du är grym på att träna och meritera hund. Glöm ALDRIG det!

    SvaraRadera