tisdag 7 juni 2011

Nationaldagsfirande med en dunk hembränt!

Igår så bar det på kvällen av in till stan för att fira vår nationaldag med några från klassen, eftersom jag inte dricker så ofta så tog jag bilen in och lastade in pojkarna. Anade att det inte skulle vara så många där och att det skulle vara ganska sansat. Annars vill jag aldrig ha mina hundar närvarande när det är alkohol inblandat, har jag själv druckit så är det koppel på och inga diskussioner med hundarna. Helt plötsligt så är jag lite skit på snöret ;)
Men oftast så har jag ordnat hundvakt eller så är Jonas hemma när jag tagit ett glas med mina vänner...
Hur som helst så var det en härlig nationaldag med många skratt och härliga människor, bilderna får helt enkelt tala för sig själv... :)

Ska det firas nationaldag så ska det göras så ursvenskt som det bara kan bli! Här är Samson med sin dunk... hembränt...
Quarre myser med matte...
Samson höll ständigt koll på området!
Anterud är glad i hågen som vanligt :)
Quarre hittade sin favorit tjej och somnade helt sonika intill Helena ;)
Pratkvarn1, pratkvarn 2 och pratkvarn 3.. :)
Bättre kan det inte bli säger grabbarna och spanar efter östermalmsbrudarna...
Fina!
Notera Antes pose, påminner stark om Christer Petterssons utvikningsbild...

3 kommentarer:

  1. Det är väl härligt med lite spontanitet i vardagen :))
    Och så duktiga hundar du har ♥

    SvaraRadera
  2. Visst är det!
    Haha jag vet inte, Quarre är ju en ängel alltid... Men den där jäkla Samson... Han tog alla chanser han kunde att rotsa mig eftersom alla körde "Naaaaw Saaaamssson" när han hittade på bus. Sa jag åt honom att gå och lägga sig så frågade han Emelie om det verkligen är nödvändigt, vilken ögontjänare!
    Döm om hans förvåning när jag kom och hämtade honom i nackskinnet inför alla och visade vägen till hans filt. Men han hinner knappt lägga sig innan han är på väg på nästa hyss... Min lilla Emil i Lönneberga :D

    Sen sprang det lösa hundar och barn överallt så han var tvungen att håll i sig själv, Quarre hade redan somnat i mitt knä :) Samson somnade 23:20 på en filt tätt intill mig. Mina fina...

    SvaraRadera
  3. Härliga hund och härliga du :)!!Ögontjänare är de nog lite till mans :)Tror inte det hjälper med en snickarboa i det här fallet :D
    Längtar till dagen då jag också kan ha Vildhjärtat lös bland en massa folk :) Kram

    SvaraRadera