tisdag 14 juni 2011

Det tog mindre än 15 minuter.

Tjääänare brudar! Ska ni ha en slurk?

Lunchpromenad. Hundarna for runt som vettvillingar och trampade på mig i hallen och innan jag fick frispel så skickade jag ut dem i trapphuset med ett "Sätt er och vänta".
Dock så ringde det inne hos grannen -ett mindre flyglarm låter det som när deras telefon ringer- och Samson vrålade, jag for ut och tog honom i nackskinnet och påpekade att vi kunde vara hemlösa inom 15 minuter om han inte var tyst.
"BOOOOM".
Dörren smällde igen och var låst.
Samson såg på mig och konstaterade att det tog mindre än 15 minuter...

Tack Benson som åkte över Stockholm för att lämna extranyckeln. Jävla hund.

Igår så var det sista passet på ett par dagar för Samson, jag kom nu på varför jag inte gillar skydd. Jag gillar inte skydd för att Samson gillar skydd. Enkelt.
Rose kallade det för ett High Caparall-pass och jag skrek på min hund så det slog lock för öronen på mig. Men det bekom honom inte det minsta, han viftade gladeligen på svansen och fortsatte med sina fasoner. Jag ska berätta en hemlighet för er nu. Att träna en kille som är sjukligt nervfast och som har någon form av terrier i stamtavlan och som bara rycker på axlarna när jag med alla mina teaterskills spelar på att jag är tokförbannad och INTE accepterar hans beteende... Det är inte så man skrattar ihjäl sig... Men han har ju roligt. Alltid något.
Men rösten har inte repat sig och inatt drömde jag att han drog figgen av plan på modprovet...
Fint.

Jag var så taggad igår när jag åkte till träningen och lyssnade på vår "tagga till som fan"-låt och tjoade till Samson i bakluckan att det minsann var så man vädrade cert om han fortsatte vara så här duktig. Jag vet inte om ha blev förolämpad av mitt "duktiga du"-tjafs och bara vill påminna mig att han är det monster som han är. Pappa och mamma upp i dagen!

Nu sitter säkert experter och tänker att jag ska gå på honom så inåt ****** men tyvärr så är min hund så hård att det inte ens skulle fungera om jag satte honom i elektriska stolen.Han kommer över allt på noll sekunder och är på't igen. Som exempel så kan han sitta fast i elstängslet vid Örnäs, men bara han kommer loss så tar han gärna en stöt på EXAKT samma ställe bara han får hämta en kotte från sin favorit gran. Det enda vi kan leva på är att vår relation håller rakt igenom och att han är kommunicerbar, då kan jag förklara för honom och hjälpa honom att se lönsamheten i det jag vill att han ska göra. Ni ser ju vilken attityd han använder när han blir "översprungen" av Benson. Sån är han. Sen ska vi se när han blir helt klar i skallen... Men då kanske man får byta förare eller sluta med skydd :/ Eller så har jag tur och så blir det bra iaf... Den som lever får se!

1 kommentar:

  1. Skrattar så jag håller på att kissa på mig när jag ser Samsons blick framför mig!
    "Hade du inte sagt till mig så hade det här aldrig hänt!"
    Vilket lillmonster! Anar att Quarre satt snällt och väntade? ;-)

    Kram Johanna

    SvaraRadera