måndag 13 juni 2011

En frisk fläkt i en värld av diarré!

Bloggtorka som vanligt när det är tenta i görningen :(
Här kommer iaf en snutt från gårdagens träning -brist på träningsfronten oxå..-. Jag kastade mig i bilen och for till Glömsta för att möta upp träningsgänget, de hade redan varit där en bra stund men när jag kom dit så hade bästa Benson lagt ett spår till min stora gris. Helt ok spår, gick över i någon vinkel och slog mitt på en raksträcka... Som tur är så vet han att han inte får sträcka upp linan när han söker spår så jag kan ju bara stå still och vänta på spåret. Sträcka upp linan gör man bara när man är tvärsäker på att man har rätt spår igen -bra när man kör tjh inriktat oxå...-
Så jag är aldrig orolig att han inte ska ta sig runt, vilket är skönt. Sen är det så i IPO:t att om hunden går av spåret och sträcker upp linan så är det bara att följa efter tills domaren bryter... :(
Quarre och jag fortsatte med vårt utvecklingssamtal, han är ju inte inkörd på samma sätt som Samson, vilket medför att vi måste ha andra diskussioner än va jag och Samson haft. Men han löste det kanon och jag fick vara nöjd med den lille :)

Sen blev det taktiksnack inför skyddet, det var helthet på schemat... Han kommer in och nuddar/kladdar på figgen i skulet. Ganska nonchalant... Så det skulle vi kika på och så skulle vi se varhän släppandet barkade om man körde programmet rakt av.. Han kladdar i anslutning till släppandet, men det blir kalabalik om vi ska fixa allt på ett pass... med tanke på att vi kört så få pass under året så måste vi tagga ner lite på alla konflikter :)

Känner mig i form nu, tentan är under kontroll och det är slutfinish som ska till bara...

När ens vänner tycker att man är en "frisk fläkt i en värld av diarré" så kan man inte låta bli att se lite ljus när det är som jobbigast... ;) Tack Wegersjö! Japp även om du numera är en Hansson så kommer du alltid att vara min fina Wegersjö! Love U! :)



Peter! Nu är modprovet med, notera ångesten av att ta emot Heffaklumpen ;)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är superkul att kika på dina filmer, Samson verkar vara en supermysig kille. Ett busfrö med en egen åsikt om allt kan jag tänka mig? ;)
    Jag tycker det är suveränt att du visar missar som ni gör och berättar om dem, man blir inspirerad av att ni är mänskliga:)

    Sen är det klart att man inte kan visa allt, det sitter ju folk som tycker och tänker hemma framför datorn och som bara letar efter saker att snacka om.

    Har förstått att vi har en gemensam bekant som ägnar många timmar åt att prata om allt och alla. Oftast få förstår man inte ens vad hon skriver på sin blogg när det snackas om prestationer (som aldrig är hennes egna)eller vem som ska leva sitt liv och hur lycklig hon med med sina barn. Men hon eller de som finns i hennes kretskommer aldrig nå så långt som dig, du är verkligen vad hundvärlden behöver!

    Keep up the good work!

    //En av dina många beundrare

    SvaraRadera
  2. Vilket fint träningspass Jeanette.Jag är full av beundran för Benson.Han både figgar bra och får slita som ett djur med som du skriver"Heffaklumpen".Hälsa honom så gott.Lottie

    SvaraRadera
  3. Låt dem hållas, skitsnack gynnar ingen och allra minst den som står för det. Den du syftar på om jag gissar rätt har aldrig ens träffat mig. SÅ det är bara avundsjuka och förmodligen så rör det sig om en mycket ledsen person. En dag så kommer denne komma på sig själv, skulle hon inte göra det så är inte det hela världen!

    Det är tråkigt när folk stoppar foten i munnen, tyvärr så missar de kanske en fin vänskap eller roliga möten.
    Men man kan ju alltid be om förlåtelse! Blev det fel? Gör om! :)

    Men tack för din fina kommentar!

    Lottie! Ja jag vet inte vad jag skulle gjort utan Benson, han åker långt för att hjälpa och han sliter som ett djur för att flytta runt min Heffaklump.
    Jag ska hälsa! :)

    SvaraRadera
  4. Hm, man behöver knappast gissa 3 gånger för och veta vem denna "personen" är.. ? Kul att många andra har ögon och se med och faktiskt se samma saker som andra gör :)

    Måste hålla med om en sak, är det någon människa som verkligen gör sig förtjänt av sina prestationer med hund så är det du Jeanette :)
    Men det bästa, alltid ärligheten i första spår!
    Fortsätt så och du kommer komma ännu längre :)

    Många kramar från oss

    SvaraRadera