tisdag 26 mars 2013

Knådade hundar!

Ledig dag. Fantastiskt skönt!
Är hundvakt och efter två dagar är den nya inkörd i flocken.
Härliga energier, inga spänningar och tre glada hundar! Det tog två utvecklingssamtal och nu är han som ett frimärke på mig och frågar hela tiden OM han får göra saker. Samson och han har bondat som tusan sen de båda blev brutalt medvetna om vilka enegier jag tillåter och INTE tillåter.
Tänk vad ledarskap och en harmonisk flock kan ha för inverkan på en rätt dominant hanhund...
Vi inledde med två timmas morgonpromenad och sen kom Tessan och gick loss på alla tre hundarna.
Det är helt makalöst vilken effekt massage har på hundarna! Jag föreslog att vi skulle börja med Samson som lättast, så han fick fylla rummet med hormoner. Effekten dröjde inte länge på sig!
Elsa slocknade inom 10 minuter och var så påverkad att hon viftade på svansen med ögonen stängda när man pratade med henne.
Nykomlingen la sig intill Samson och Tessan och sov, en del av planen eftersom han skulle få sin första massage i livet. Med tanke på att han både gått i avel och inte har så mycket muskler som mina grisar, dvs mindre mängd men överansträngda muskler att jobba med, så skulle Tessan få lite gratis rent övertalningsmässigt. Skillnaden efter behandling borde dokumenteras för forskning! Så underbart att se!
Alla hundarna sov som stockar, inte ens när jag öppnade ytterdörren vaknade de... Eller de brydde sig inte...
Så jag drog till Chilli och IKEA i Barkarby,
nu är helt enkelt det turkosa temat filländat! Bilder kommer imorrn!
Pratade med mamma och berättade om vilken lyxdag vi haft och imorrn ska hon ta en titt på min lydnad. Saknar lilla mor rätt mycket ibland....











2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Snubblade in här på din blogg lite av en slump. Du skriver många bra och läsvärda inlägg så hit kommer jag fler gånger. Ville bara lämna ett litet avtryck och säga hej.
    Ha de fint!
    Hälsningar från norr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå!
      Vad gött att höra! Kikade in på din blogg oxå och jag hittade en hel del som indikerar på att vi tänker lite lika, vilket är skoj!:)
      Må gott!

      Radera