lördag 30 mars 2013

En dag i hundens tecken!


Idag så kom jag hem och somnade väl vid fyra tiden, vakande tjugo i sju och noterade att solen strålade in genom fönstret. Fick lite ångest när jag insåg hur få timmar jag skrapat ihop sömnmässigt så jag tvångssov i två timmar till. Helt ok.
Lämnade Samson och Elsa hemma och tog vår gäst på en egen promenad på ca en och en halv timme i solen, inte helt fel vill jag lova! Packade in hundar och gejjer i släpet och konstaterade att ekipaget inte gick att rubba! Tack vare mina ICEbuggs så kunde jag kasa släpet över isen och hänga på det på bilen. Nu var jag bara 20 minuter efter min planering. Just snyggt.
Åkte till Lövsättra och körde igenom båda hundarna, Elsa fick visa sitt fria följ och mamma läste av mig och gav mig ett par tankenötter. Positionen och kontakten är grym, inte ett blicksläpp någonsin! Men energierna hos mig måste falla på plats. Elsa blir numera så hög av att få jobba att hon kan hoppa och klappra, vilket gör mig förbannad och så blir det dödläge. Andras in och ge fan i att berömma så löste det ut sig fint, jag blir lite annorlunda på plan när folk tittar på mig och Elsa och detta VET hon så då faller hon tillbaka lite i teatermönster. Så det var nyttigt att jag fick jobba på min egen attityd och tydlighet. Mamma sa att det är dags att bli mer som jag är mot Samson mot fröken så kommer det bli bra, sen fick jag ett sketabra tips på hur jag ska få henne att inte vika huvudet på nedläggande för gruppmoment. Tack Mammi!
Elsa fick sitt första traspass idag oxå. Inga konstigheter. En Ängsbackare. Utan tvekan!
Samson fick köra platsliggning, apportering och vittring. Inte så mycket att klaga på. Han vill slicka pudersnö när jag hade kommit en bit ifrån honom. Men det meddelade jag honom om att det INTE var aktuellt. Sen körde han ett pass med mamma. Antingen är min mamma JÄTTEliten eller så är min hund JÄTTEstor.... Kul att få njuta av att titta på sin hund som går... PERFEKT! Heffaälsklingen!

1 kommentar:

  1. Ja duhörrudu Jeanette om det är ditt riktiga namn hur fan kan du sitta och försvara Afghanistan insatsen när massor med människor dör i war against terror etc Heroinproduktionen i Afghanistan 40 dubblades (!) efter NATOS invasion vad har du säga om den saken hörrudu. Dem har dessutom 40 dubblat terroristerna i världen!!!!!! http://fascistsweden.blogspot.se/2013/04/heroinproduktionen-i-afghanistan-40.html

    SvaraRadera