måndag 18 mars 2013

En helt jävla grym helg!

Jag är ledsen. Men dessa helger med hund, skratt, humor, tusen olika tankar, olika metoder, peppning DELUXE, så härliga energier att man får gåshud på låren när ANDRA kör sina hundar, lyckotårar när man inser vilka hundar jar och vilket kalasjobb man själv gjort med sina odågor och folk som får en att känna sig ASgrym på skitsaker...

DET är livet!

Samson har briljerat och imponerar på mig så jag skäms över att jag ens FUNDERAR över OM han är bra på vissa saker... Han körde bara hela programmet. Pinsam insikt för matte.

Hur många av er tränar på "språng bakåt marsch"? Inte jag. Men Samson KAN det!? Nu hoppas vi att det kommer på tävling...
Att göra dold fjärr med matte på andra sidan skynket på korrekt avstånd? Eeeh... ETT tveksamt skifte innan han var 100 % på att det var jag som kommenderade. Metallapportering med hinder som flyttades flera meter medan han var på väg ut till apporten som låg i Umeå (hade order att kasta ASlångt) och han gör återhopp!
Vittringar med hundra andra pinnar, massa andra föremål, min pinne var kladdad på av TL, tickande äggklocka och glöm inte att man hade byggt ett monument PÅ den rätta. INGA problem!
Otränad hund. Snacka om hög lägsta nivå på den grabben!!! Jag är skyldig dig en fet ursäkt och ett grisöra!

Elsa. En ny hund enligt alla som träffade henne förra gången.
Alla moment sitter utom ingång vid inkallning och apporteringar. Hon jobbar på som en liten tok och flyr inte längre om kraven kommer! Underbart!
Ordförståelsen är kalas!
Gruppmomenten känns stabila och trygga, det misstaget jag gjorde med Samson känns avlägset och jag är lite stolt över att jag tog lärdom och nu har jag en hund som fått visa hur nyttigt det varit för henne och hur gött hon tycker det är med gruppmoment.
Hon visade oxå att agilitykarriären inte är helt osannolik att den äger rum... Gungan presenterades.... Eeeh... Jahaja...

Tack tjejer och Lasse för en helt fantastisk helg (IGEN!) och jag kan bara meddela att jag ser fram emot nästa sammankomst!

Grymma är ni och vissa av er har ju gjort SJUKA framsteg med så små medel!

Mena vad ni säger och NJUUUUUT av varje sekund! ALLT är en tillgång! Glöm inte det!





16 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är och vad roligt ni har, blir lite avis :) .

    SvaraRadera
  2. Ni är så galet duktiga och inspirerande hela högen!

    SvaraRadera
  3. Vem är den andra söta svarta ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja kan det vara Ängsbackare bakom den lilla?? ;) Blixt heter han och kommer från Dundragården :) Blev fem månader igår :)

      Radera
  4. Härligt härligt! och här spritter det i träningstarmen men vi har haft en helt ljuvlig helg med både kaninhämt och hingstvisning...ja den tog nog priset, eller rättare sagt Hannas fullständiga allaroundleende när hon knackade sin stooore idol på axeln och fick hans autograf! Såna tillfällen önskar man att man hade haft på film!!!!! Nästa gång hänger vi oxå med! Bamsekram!

    SvaraRadera
  5. Ni är helt fantastiska alla tre! :) och tusen tack för all hjälp jag fick i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för all inspiration som du gav mig Ebba! <3

      Radera
  6. Att få se utvecklingen med Elsa på så kort tid är skit coolt. Men att se dig träna Samson är alltid lika underbart. Det slår allt! Ni har en relation som är kopiös!!
    Tusen tack för all energi du lagt ner på alla oss andra under helgen, DU är helt fantastisk Jeanette <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Det är lätt att lägga energi på såna ekipage som du och Charlie! Hästtjejer vettu!!! ;)

      Radera
  7. Tack för det här blogginlägget! det boostar igång min motivation som varit borta i 2 veckor :D Nu jävlar! Ni är grymma allihopa ;)

    SvaraRadera