torsdag 16 december 2010

Totalt oinspirerad!




Japp så tråkigt som det låter så tråkigt är det!
Samson den stackaren har hamnat i träningskoma, ofrivilligt kan man lungt säga...
Jag har inte hittat minsta gnista att träna ordentligt eller att ta tag i saken, det blir lite fritt följ -nästintill kravlöst- på gångvägarna i gatulyktornas belysning och en halvdålig fjärr där jag bara suckar åt hur dåligt det har blivit...
Ja ni ser, värdelöst! Men så får man vara ibland...
Det är ett par veckor nu och jag hoppas att mitt besök hos Hanna och Matilda ska råda bot på det hela, få lite inspiration och en spark i rumpan...
Mina höga mål går lixom inte ihop med att ligga på latsidan, framförallt inte när detta är säsongen för min hund... Det pälsmonstret är ju som tokig och kan knappt hålla sig stilla en sekund när kylan slår in i öronen på honom.
Jonas ska kolla om vi kan använda motorhallarna på Livgardet, jag ska försöka att ta mig till hans jobb utöver de ordinarie träningshelgerna som kommer bli...
Kommer ni ihåg dirrigeringsfilmen jag la ut? Det var sista gången jag drillade det... sen har det varit noll på lydnadsfronten... -Noll om man säger vad jag anser vara en rejäl lydnadsträning...-
Vi drog ju igång med ett vansinnesprojekt spårmässigt så klart att vi har tränat, han var i kanonform och så fick vi beskedet att SBK tävlingskalender hade fel information och att det bara fanns BSL och inte BSP... -suck-
Men jag skyller på att vi gjort vårt för iår och behöver en paus, tittar man tillbaka så är det galet vad året har gått fort och vad vi hunnit med...

Men den 28 december... AssKickingDay á la Jeanette... -Hoppas jag...-

3 kommentarer:

  1. Ska bli så j-vla kul att ni kommer ner (upp) i jul Jäklar vad det ska ältas hund :D

    SvaraRadera
  2. Tillåt dej att pausa, Jeanette. Det är skönt att ta det lugnt också. Passa på och njut av dina framgångar samtidigt och planera för dina framtida. Det är du väl värd!! Jag passar på och tar det lugnt med min träning just nu, dels för knät och dels för att det är massor med snö.. Tycker det är riktigt skönt men jag ser fram emot när jag sparkar igång igen.. Ha det gott så länge!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi som lever på dina framgångar och hämtar inspiration från dig väntar på dig,för den som väntar på något gott!!!
    Håller med Cia,,en ofrovillig paus
    kanske bådar gott inför nästa fart du får i träningen..
    Hejja Jeanette!!!
    Även här går träningen på lågfart bortsett från den vanliga huslydnaden,mycket kondis,snöträning blir det ju och det har vi/du nytta av i vår.

    Kram Yvonne

    SvaraRadera