tisdag 14 december 2010

Alla mina småbröder...


I fredags så var det julbord med jobbet, inledde med sillen och kom väl inte från det bordet kan man säga... Typiskt fiskfantasten Jeanette! :)
Sen kom lördagen, denna efterlängtade lördag!
Det var två i min gamla pluton -Eng och Hultgren- som hade anordnat ett julbord -helgens andra för min del- för oss som låg på 2 plut 2 skvadron (MP/Säk 05/06), ett gediget initiativ! Vi fick hålla till på mässen på K1 och catering var ordnat, riktigt lyckat!
Alla som var där fick föra en "det här har jag gjort sen lumpen"-tal med tillhörande skål och det var väl inte någon som höjde på ögonbrynet över att jag hade snöat in helt på hund ;)
Alla hade vi gjort så olika val i livet, allt från porrkarriär, journalist, ekonomi, tekniskt fysik till officer... Men en kväll som denna så var vi alla tillbaka och relationen man hade då... den var där igen... grymt...
Det som var roligast var att trots att jag var ensam tjej och att åren hade gått så var det som att vara en i gänget åter igen, Ek sa det så fint...
"Hedman, du är en kvinna med inbyggd k*k... Du är inte Jeanette..."
Att han i denna mening åberopade tusen andra egenskaper jag tydligen besitter som är manliga kan vi ta en annan gång... hrm...
Utgång följde med dessa sköna typer och drinkar som flödade hyfsat fritt ;)
Söndagen var vi några tappra som åkte in och städade och åt rester på mässen, det blev ett par timmar vid bordet och massa snack... Tänk allt som hänt... Alla minnen...

De killarna som var med och även ni som inte hade möjlighet... Ni kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta... ALLTID! Mina underbara småbröder...

1 kommentar:

  1. En cool snygg tjej men skinn på näsan och besitter dessutom ödmjukhet,Förstår att killarna gillar dig,
    Dessa samlade egenskaper är få förunnat att ha,
    Kram Yvonne

    SvaraRadera