lördag 12 september 2009

Lydnadsklass 2... hmmm..


Ett 2:a pris, 150 poäng och en 5:e placering totalt.

Inledde platsen med att ligga bredvid en tik som körde någon form av opera, domaren kom fram till mig när vi satt upp hundarna och sa att Samson hade varit tyst i två minuter men efter det hängt med i självaste refrängen... Och det blev en duett så det drog ner oss och hade utslag på helheten. Men han var snäll nog att informera mig om det och kom även fram och pratade med mig efter tävlingen och frågade lite om oss.
Vi nollade läggandet och han ställde sig bara, men han agerade och det är jag nöjd med. Det har varit lite mycket med att lära honom ställande, läggande och sättande under gång....
Tyvärr så kommer jag aldrig förstå hur man dömer lydnad och jag är numera väldigt väl medveten om den avvägning man får göra om man kör sin hund i IPO.
Han dömde ganska hårt och jag känner mig säker inför fortsatt tävlande i klassen. Allt hänger på dagsformen, hur man går ut. Fick fina kommentarer från andra tävlande som kom fram efter tävlingen och frågade om min träning och berömde mitt fria följ *stolt*.
Att nolla så tidigt i tävlingen är ju aldrig bra, men så är det! Man kan inte lyckas jämt!


Sikta på nästa tävling! :-)

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat ändå, tycker vi! Fett med cred till att ni är ute och visar er överhuvudtaget, det är mer än vad man kan säga om oss! Heja på!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte kul när det strular. Men det måste få göra det ibland kom jag på. För man rusar inte vidare utan stannar upp och tänker liksom till Och DET har man nytta av i klassen över DET! Japp!!
    Och jag talar av erfarenhet, det du!! Men nu rullar vi upp ärmarna, eller hur.

    SvaraRadera
  3. Kul att de som gick bra satt fint i alla fall! Man lärs sig på de man misslyckas med och då är de bara jobba hårdare på de!
    Krmar

    SvaraRadera