måndag 14 september 2009

Kanonspår!

Samson 6 mån spårar...

Kom just hem från spåret, igår så var det träning med gruppen och jag la tre spår åt Samson, två spår med nya spårläggare där jag fick träna på att läsa hund utan att veta vart vinklarna låg. Sista av allt så la jag ett låååååångt spår med enbart två vinklar där jag ämnade dra upp spårkonditionen.
Han var fenomenal den här helgen oxå så mamma peppade lite och vi diskuterade lite kring hans beteende i vinkelarbetet och hur man kan klura vidare. Har så många underbara och kunniga människor runt mig och det är så givande att diskutera och få feedback på det arbete man lagt ner. Han är lite för taggad när han har utarbetet en vinkel så han lixom galopperar med bakdelen, utan att släppa näsan... ser lite lustigt ut...
Blev övertalad till att träna inför tävling så nu får vi se hur det blir...

Åkte iväg nu och la ett spår med fyra vinklar och åtta apporter (vi har inte haft apporter på lääääääääänge, tog bort det ut konfliktsynpunkt) och det gick finemang!
Han la sig på skinkan på en av de första apporterna men annars så flöt det på friktionsfritt.

Jobbar med hans växlingar mellan jakt och sammarbete/lydnad, har byggt en minnesbild av apporter vid sidan av så han är astaggad på att få lägga sig vid apporterna i spåret nu:-)

Nu är det dags för em-prommis och sen middag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar