onsdag 7 maj 2014

Män i trikåer....

Var på väg hem från gymmet på min ärvda men ascoola cykel med asbreda däck. Blir omkörd av en tävlingscyklist vid ekerö-rondellen. Djävulshornen växer fram. Trampar som en galning och tar rygg, efter ca 200 meter (i nedförsbacke) så börjar jag tappa. Trampar i tre hårda tramptag till och drabbas av akut kramp. Just snyggt.
Ser honom glida iväg i sina trikåer på sin omanliga cykel med assmala däck och konstaterar att hade jag inte just kört ett benpass så hade jag hängt på honom. LÄTT!

Detta är varför jag inte taggar mig så ofta på gymmet, det är fan inte glamoröst någontans.


Samson blir tokig när jag cyklar iväg, mentalpatient nummer 1!
Jag gav upp att skrika på honom när jag insåg att det enda som skulle få tyst på honom var en avlivningsspruta....
Kloklipning avklarades imorse och det rök en och annan pulpa i kampen om att klippa dem så korta som det bara går (jag klipper så nära att om man pressar på tån eller springer på asfalt så kommer det lite blod), jag har slarvat och släppt iväg dem och nu straffas vi alla för det.... det låter när hundarna går på golvet när de är oklippta...
Det är samma obehag som när någon drar med naglarna på en griffeltavla för mig....
Så nu blir det fila fila fila och hålla efter så de kommer tillbaka ner till minimum igen!

Tur att mina hundar går att muta rätt duktigt ändå, kloklippning mot en Dentastick funkar alltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar