tisdag 13 maj 2014

Det kan inte gå mer än åt helvete.


Med inställningen "det kan inte gå mer än åt helvete" så fick Elsa ett fullspår lagt av en främmande spårläggare. Första tillämpade på fält med mer eller mindre noll koll från juryn.
Lite kludd i början, hon var förvånad över att det inte var jag som lagt och försäkrade sig flera gånger innan hon flöt iväg. Det var lite svajigt, men det berodde nog på att hon gick igång och började lägga muskler bakom spårarbetet istället för näsa. Jag bråkade inte om det då utan lät henne jobba på, hon vinklade helt okej, trots obefintligt vinkelträning!
På andra sträckan så började jag göra små förhållningar och det räcker med att jag lägger ett finger på linan så reagerar hon. Ju lugnare jag fick henne desto mindre svajigt blev det och innan halva andra sträckan gått så var hon perfekt!
Hon tappade vinkeln, vilket var bra för nu visade hon att hon hade fokus på uppgiften och hon skog ett varv innan hon gick ut i vinkeln och tuffade på.
Drömmen! Initiativ och motivation att fortsätta med uppgiften! 
Jag är verkligen supernöjd!
Apporterna klantade jag mig på men slutet i form av en boll markerade hon utmärkt även när jag anslöt!


Tja? Vad säger man?
Måtte förlöpet  hålla sig på sin kant!!!
Jag hade spårat innan Klasse anslöt, då var det turbomotor på... Men ju längre spår desto bättre för prinsessan!

Både Axxa och Elsa körde en kanon eftermiddag i spåren! Äntligen känns det som knapparna börjar stämma och det är så jäkla roligt att se hur grymma de börjar bli! Man måste bara träna...... Tydligen!

Kakan och Samson var en klass för sig, inget att säga där!
Samson fortsätter jag sätta ur balans så han blir noggrannare.... Men det är sådär lätt med en Heffaklump!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar