lördag 1 oktober 2011

Rapportkurs! Check!

Min älskade Heffaklump.
Det har blivit dåligt med träning på rapportfronten för Heffaklumpen under de senaste tre veckorna, när vi väl tog oss ut så blev vi ju stoppade av Försvarsmakten som inte kunde träna patrullstig om andra hundar hade gått i skogen. Intressant. Mycket intressant.
Så det var väl med lite nerver man åkte till Tierp imorse, men vi är ju med för att få erfarenhet och njuta av trevligt sällskap :)
Hur som helst så hade jag och Uffe bokat att jag skulle vara kvar på A-station och inte följa med upp till B och säga hejdå som vi gjorde förra gången. Samson blir som en mentalpatient och mer eller mindre permanent sinnesförvirring råder i skogen när man väl släpper iväg honom. Så jag stod kvar på A med Silvana och "pratade" med Samson medan Uffe med bogserade bort sina två hundar och vidare mot B-station. Han hade ju både Donna och Samson med sig.
Tanken var att han skulle "veta" vart han lämnat mig och inte tro att jag kanske hade strosat iväg.
Vi körde igång efter lite liggtid och Samson kom i slutet, det var med pirr i magen som jag gick upp för att ta emot honom. Skulle han fixa det? Eller skulle han vända?
Men i ett litet dammoln så kom min älskling sättandes och det var inte långt ifrån att jag tog till lipen, det är en sån obeskrivlig känsla när man möter den rena glädjen som han hade med sig in. Mitt underbara hjärta!
Sen kom skicket tillbaka och Samson skulle få gå på sin första förlängning, alltså upp till C-station.
Jag släppte honom.
Men han kom aldrig in till C.
Vi väntade och det är ju här som man får stora skälvan. VAD gör min hund där ute? Men efter en låååång stund så kom han galopperandes tillbaka till A och vi släppte på honom igen där då Uffe hade joggat upp till B och ropat en gång innan han backade igen. Han hade försökt lösa problemet men glömde antagligen att ta till näsan och den lilla mammagrisen bestämde sig för att grabbarna antagligen hade lämnat stället utan honom....


Men sen så avslutade Samson med en fenomenal sträcka från C till A där han inte tvekade en enda sekund. På 3 pass så har han alltså fixat detta.
Kursledaren Thomas som var panelhöna i mitt läger var supernöjd och menade att det här kommer lätt att vara Samson grej när allt faller på plats och från andra lägret så fick jag goda referat.
Det är verkligen en sjukt rolig gren! Fyyyyy f***n alltså!



Nu har vi avrundat med en promenad runt Hammaren och strax är det dags att åka hem till Silvana och Uffe för lite middag, det är ju tur att man blir så väl omhändertagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar